رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این بار سیاست‌های دونالد ترامپ در قبال برنامه مراقبت‌های بهداشتی مردم این کشور را زیر سؤال برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته (جمعه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به دلیل تلاشهایش برای لغو قانون مراقبت‌های بهداشتی موسوم به اوباماکر انتقاد کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دورویی بیدادگرانه رئیس جمهور هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. در حالی که او مدعی شده می‌خواهد یک برنامه بهداشتی مقرون به صرفه ارائه کند، وزارت دادگستری او مشغول بحث درباره این است که دادگاه‌ها باید برنامه مراقبت‌های بهداشتی افرادی که پیش از بیمه شدن به بیماری‌هایی مبتلا بوده اند را نابود کنند.

پلوسی در ادامه افزود: دولت ترامپ از روز نخست، برنامه مراقبت‌های بهداشتی خانواده‌های سخت کوش را نابود کرد و تلاش کرد این خانواده‌ها را به سمت برنامه‌های بهداشتی بیهوده و ضعیف سوق دهد، هزینه‌های بهداشتی آن‌ها را افزایش دهد و برنامه بهداشتی آن‌ها را از بین ببرد و در تمام این مدت تظاهر کند که به این افراد اهمیت می‌داده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش تأکید کرد اکثریت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا تلاش خود را برای توسعه برنامه مراقبت‌های بهداشتی موسوم به اوباماکر دو برابر خواهند کرد.

پلوسی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که ترامپ روز گذشته در جریان یک رویداد در کاخ سفید اعلام کرد قوانینی در این هفته تصویب شده که می‌تواند ضمن ارائه گزینه‌های جدید، هزینه مراقبت‌های بهداشتی را کاهش دهد. رئیس جمهور آمریکا همچنین تأکید کرد برای کاهش هزینه دارو‌های تجویز شده و پوشش درمانی افرادی که پیش از بیمه شدن به بیماری‌هایی مبتلا بوده اند، تلاش خواهد کرد.

جمهوری خواهان دولت ترامپ تاکنون بار‌ها به مخالفت با اوباماکر پرداخته و آن را یک برنامه بهداشتی پرهزینه و غیرضروری توصیف کرده اند. ترامپ حتی در سال ۲۰۱۶ یک کمپین علیه این قانون بهداشتی تشکیل داد. دولت ترامپ تاکنون بار‌ها تلاش کرده است که این قانون را لغو کند؛ اما موفق نشده است. حدود ۱۱.۸ میلیون نفر در سراسر آمریکا در سال ۲۰۱۸ در این قانون بهداشتی ثبت نام کرده اند.

برنامه درمانی اوباماکر که باراک اوباما در سال ۲۰۱۰ رسما آن را تصویب کرد، یکی از اصلی‌ترین دستاورد‌های دوره ریاست جمهوری اوباما محسوب می‌شود. هدف باراک اوباما این بود که میلیون‌ها شهروند آمریکایی فاقد بیمه درمانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار