مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: تمامی مددجویان مشمول سازمان زندان‌های استان از ابتدای ورود به زندان تا روز ترخیص به همراه خانواده هایشان زیر پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

تمامی زندانیان زیر پوشش بیمه سلامت سیستان و بلوچستان قرار می‌گیرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دکتر رضا عباسی مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستاندر دیدار با مدیرکل زندان‌های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در راستای اجرای قانون احکام دائمی برنامه توسعه و جدول اعتبارات هزینه‌ای دستگاه اجرایی مندرج در قانون بودجه سال ۹۸ کل کشور و تفاهم نامه بین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان زندان ها، زندانیان و خانواده هایشان زیر پوشش بیمه درمانی سلامت قرار می‌گیرند.

وی گفت: در راستای عدالت اجتماعی، تمامی زندانیان سیستان و بلوچستان از خرداد ۹۸ زیر پوشش بیمه سلامت استان قرار خواهند گرفت و از خدمات نظام بیمه بستری در مراکز و بیمارستان‌های دانشگاهی می‌توانند بهره‌مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: پوشش بیمه‌ای برای زندانیان و خانوادهایشان صرفا در قالب صدور معرفی نامه و بسته خدمت و تعرفه خدمات در چارچوب مصوبه هیات وزیران به مرکز درمانی دانشگاهی است.

وی گفت: زندانیان در صورت بستری شدن در مراکز درمانی دانشگاهی می‌توانند از ویزیت‌ها و بسته خدمات مطابق با سایر صندوق‌ها و در ارتباط با بیماران خاص مشابه بسته خدمت بیماران خاص خدمات دریافت کنند.

عباسی خاطر نشان کرد: در صورتیکه هر یک از زندانیان معرفی شده از سوی سازمان زندان‌ها دارای دفترچه بیمه دیگری باشد می‌تواند از خدمات دفترچه قبلی خود بهره‌مند شود و از خدمات بیمه سلامت نمی‌تواند استفاده کند.

وی گفت: با اجرای سیاست سازمان از این پس فرزندان و همسران زندانیان می‌توانند به بیمارستان‌های دانشگاهی مراجعه کنند و هزینه‌های درمانی آنان از طریق اداره کل بیمه سلامت استان پرداخت می‌شود.

مدیر کل زندان‌های سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: زندانیان و خانواده‌های آنان از اقشار آسیب پذیر و آسیب دیده جامعه هستند و همین امر باعث شده تا خانواده‌های آنان از مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها خودداری کنند.

دکتر ناصر سلیمانی گفت: بیمه سلامت با اجرای برنامه عدالت اجتماعی نقش بسیار مهمی در راستای پیشگیری و ارتقای سلامت زندانیان و خانواده هایشان را داراست که این امر باعث ارتقای سلامت افراد جامعه نیز می‌شود.

انتهای پیام/ع

زندانیان و خانواده‌های آنان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار