معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: با توجه به حجم بالای نیاز به کاغذ در تهیه کتاب درسی و تحریم‌ها فرصت طلایی برای تولیدکنندگان داخلی کاغذ وجود دارد.

نقش کمرنگ تولیدکنندگان داخلی در تولید کاغذ کتاب درسی/ تامین ملزومات تهیه کتاب‌ها در انتظار تخصیص ارز دولتیعلی باقرزاده معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تامین کاغذ و سایر ملزومات مورد نیاز تامین کتاب درسی برای سال تحصیلی آینده بیان کرد: قریب به اتفاق کتاب‌های درسی سال آینده چاپ شده است و مشکلی نداریم، اما مساله اصلی برای تامین کتاب‌ها در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ است.

وی با اشاره به ملزومات مورد نیاز سالانه در تهیه کتاب درسی ادامه داد: هر ساله ۴۵ هزار تن کاغذ، ۴۵۰ تن مرکب و مقدار قابل توجهی چسب برای تامین و آماده‌سازی کتاب‌ها نیاز داریم که البته بخش قابل توجهی از کاغذ مورد نیاز از طریق کشور‌های خارج از کشور تامین می‌شود.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به آثار منفی تحریم بر تهیه کاغذ کتاب‌های کمک درسی اظهار کرد: با توجه به این شرایط نگرانی بابت تامین کاغذ وجود دارد و دولت باید همت کند تا ارز دولتی به این کالا اختصاص یابد که قرارداد تامین کاغذ از کشور‌های مربوطه منعقد شود.

اعلام آمادگی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی کاغذ

وی با اشاره به انفعال و حضور کمرنگ تولیدکنندگان داخلی در تامین کاغذ گفت: اصرار و آمادگی داریم تا کاغذ کتاب درسی را از تولیدکننده داخلی تهیه کنیم، اما اقدامی از سوی طرف داخلی نمی‌بینیم گویی اشتیاقی به این کار ندارند.

باقرزاده تصریح کرد: سالیانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن کاغذ برای چاپ، نشر، بسته بندی و کارتن کتاب‌های درسی مورد استفاده قرار می‌گیرد علاوه بر آن در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ۴۵ هزار تن کاغذ برای تهیه کتاب درسی نیاز داریم که با احتساب این آمار، تامین کاغذ برای هر بخش غیردولتی فرصت طلایی است تا در این حوزه سرمایه گذاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار