معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: همه برنامه‌های آموزش و پرورش باید در سند تحول به شکل کاربردی و ملموس درآید و در مدارس ما اجرا شود.

سند تحول راهکاری جدی برای هدفمندکردن برنامه‌های آموزشی به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و دبیر اجرایی سند تحول بنیادین استان در نشست هم‌اندیشی و گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین در راستای اجرای بهینه برنامه‌های سال ۹۸، گفت: همه برنامه‌های آموزش و پرورش باید در سند تحول به شکل کاربردی و ملموس درآید و در مدارس ما اجرا شود.

 ناهید فضلی افزود: با برنامه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته و هدایت دکتر مجید یزدان‌پناه، مدیر کل محترم آموزش و پرورش و تلاش همه همکاران ستاد اجرایی سند تحول بنیادین استان و با تهیه برش­های ویژه در سند تحول و تدوین اهداف استانی، آموزش و پرورش استان کرمانشاه گام‌هایی ملموس و عینی در جهت اجرایی‌کردن و کاربردی‌نمودن سند تحول برداشته است.

فضلی گفت: سند تحول باید با مطالعه و تحقیق و با علم روز مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرد و توازن و یکپارچگی بین تمام برنامه­‌های آموزش و پرورش از اهداف دیگر سند تحول است.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان  بیان کرد: برنامه‌های سند تحول در قالب هریک از زیر نظام‌ها برای سال ۹۸مشخص شده است و تمام اعتبارات سال ۹۸ در قالب برنامه‌های سند تحول خواهد بود.

وی  گفت: سند تحول تکه­‌ای از یک پازل نیست؛ بلکه راه‌کاری جدی برای هدفمندکردن برنامه‌های آموزشی و تربیتی است که باید با متد‌های مختلف و از راه برگزاری دوره‌های آموزشی اهداف آن را روشن‌تر ساخت و مدیران مدارس که در خط اول اجرای این سند قرار دارند باید همه تلاش خود را در این خصوص به‌کار گیرند و همه مدیران ما از ستاد تا مدرسه از دریچه‌های نو به سند نگاه داشته باشند.

دبیر اجرایی سند تحول بنیادین اظهار داشت: با اقدامات جدی انجام گرفته در وزارت، همه برنامه‌ها و زیر نظام­‌ها مشخص و اعتبارات لازم نیز در بودجه سال ۹۸ پیش‌بینی شده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین اضافه کرد: باید فرهنگ گفتمان و گفتگو به عنوان ابزاری جهت توسعه فرهنگ سازمانی و راه حلی برای غلبه بر مشکلات آموزشی و تربیتی در مدارس و بین مدیران ما نهادینه شود.

دبیر اجرایی سند تحول اظهار کرد: در سند برای هر کدام از معاونت­‌ها و رؤسای ادارت و بخش­‌های مختلف اهداف و اولویت­‌هایی ارائه شده که معاونت‌ها و رؤسای ادارات داخلی می­توانند علاوه بر آن، برنامه‌های دیگر خود را در آن بگنجانند و جهت ارائه به وزارت متبوع آماده کنند.

وی راهبرد توسعه عدالت آموزشی، تربیتی، امکان برای رشد استعداد و کسب توانمندی­‌های لازم برا‌ی کودکان، آگاهی و اطلاع­‌رسانی به جامعه بزرگ فرهنگیان و ترغیب همکاران به‌خصوص مدیران را در مسیر اجرای سند تحول، بسیار ضروری دانست و فهم جامعه از کلیات سند را بسیار راه­‌گشا قلمداد کرد.

فضلی در پایان گفت: اگر مدیران ما بدانند با اجرایی‌شدن مؤلفه‌های سند تحول چه اتفاقات خوبی در مدارس ما می‌افتد، در اجرایی‌کردن سند تحول وقفه‌ای ایجاد نمی‌کنند.

انتهای  پیام/ز

 

راهبرد توسعه عدالت آموزشی، تربیتی، امکان برای رشد استعداد فراهم می کند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.