رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد هیچ ضرب‌الاجلی برای پکن در خصوص پیشبرد مذاکرات تجاری پیش از اتخاذ تصمیم اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالا‌های چینی تعیین نکرده است.

ترامپ: هیچ ضرب‌الاجلی برای چین تعیین نکرده‌امبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به خبرنگاران اعلام کرد هیچ ضرب‌الاجلی برای پکن در خصوص پیشبرد مذاکرات تجاری پیش از اتخاذ تصمیم اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالا‌های چینی تعیین نکرده است.

وقتی از او سوال شد که آیا در نظر دارد ضرب‌الاجلی را برای پکن تعیین کند، گفت: «نه من هیچ ضرب‌الاجلی ندارم». این در حالی است که در همان روز پیش از این مصاحبه گفته بود آمریکا دارد آماده می‌شود در صورتیکه دو طرف در مذاکرات تجاری به توافقی نرسیدند بر ۳۲۵ میلیارد واردات کالای چینی تعرفه اعمال کند.

در ادامه رئیس‌جمهور آمریکا افزود در اواخر ماه جاری میلادی با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اساکای ژاپن برای گفت‌و‌گو در خصوص مناقشه تجاری دو جانبه دیدار خواهد کرد.

واشنگتن و پکن در تلاش هستند اختلافات خود را حل و فصل کنند، اختلافاتی که پس از تصمیم ترامپ در ژوئن سال گذشته میلادی مبنی بر اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر ۵۰ میلیارد کالای وارداتی از چین به منظور جبران کسری تجاری آمریکا بالا گرفت. از آن زمان تا کنون دو طرف چندین دور مذاکره با یکدیگر برگزار کرده‌اند.

با این حال در ماه مه سال جاری میلادی، واشنگتن این اختلاف را شدت بخشید و حدود ۲۰۰ میلیارد کالای چینی را مشمول تعرفه ۲۵ درصدی کرد. پکن نیز بیکار ننشست و دست به اقدامی تلافی جویانه زد. در ماه ژوئن بنا به تصمیم دولت چین تعرفه واردات کالا از آمریکا به ارزش ۶۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار