معاون تجاریسازی پارک‌ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی از فعالیت ۲۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین بختیاری، معاون تجاریسازی پارک‌ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی با بیان اینکه ۲۵ درصد شرکت‌های دانش بنیان جهاددانشگاهی در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر جهاددانشگاهی مدیریت ۷ مرکز رشد فناوری کشور در حوزه سلامت را بر عهده دارد که یکی از این مراکز در حوزه زیست فناوری، سه مرکز به صورت عمومی و سه مرکز در حوزه گیاهان دارویی فعالیت دارند.

وی افزود: جهاددانشگاهی در قالب ۳ پارک علم و فناوری و ۲۴ مرکز رشد از ۶۰۰ شرکت برای تبدیل ایده به محصول حمایت می‌کند که از این تعداد ۱۵ درصد در حوزه سلامت فعالیت دارند.

معاون تجاری سازی پارک‌ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی، مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل را جزء مراکز فعال عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی با توجه به پتانسیل‌های خود توانسته تلاش‌های خوبی در حوزه گیاهان دارویی داشته باشد و فضای خوبی برای توسعه این حوزه فناوری ایجاد کند.

بختیاری با بیان اینکه توسعه مراکز رشد جهاددانشگاهی با هدف افزایش توان علمی دانش‌آموختگان انجام می‌گیرد، اضافه کرد: در راستای توسعه مراکز رشد فناوری، فعالیت‌های خوبی در جهاددانشگاهی شروع و برنامه‌های خوبی تدوین و پژوهشکده گیاهان دارویی که یکی از بزرگترین پژوهشکده‌های این حوزه در منطقه می‌باشد با این مراکز شده است.

وی افزود: مراکز رشد تابع آن نیز توسط جهاددانشگاهی در کشور راه‌اندازی شده تا در این زمینه محصولات خوبی تولید کنند و با این برنامه‌ها به یک دید تخصصی دست یابیم و درصدد هستیم با توسعه شبکه گسترده علمی، توان صادراتی را نیز ارتقا دهیم.

معاون تجاری سازی پارک‌ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه شرکت‌هایی که در حوزه سلامت فعال هستند از دانش بیشتری برخوردار و سطح علمی بالایی دارند، ادامه داد: در حوزه سلامت دانش بسیاری نهفته است و تبدیل یک فناوری به محصول علاوه بر آن هزینه به زمان طولانی‌تری نیاز دارد.

انتهای پیام/ح

۶۰۰ شرکت برای تبدیل ایده به محصول حمایت می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار