معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: طرح‌های سرمایه گذاری در روند اجرا باید مورد نظارت دقیق قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: طرح‌های سرمایه گذاری باید به صورت جدی نظارت شده و انحرافات در روند اجرای طرح‌ها به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر که در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم، باید از ظرفیت واحد‌های صنعتی و تولیدی حداکثر بهره برداری را کرده و از فعالیت ناقص آن‌ها پیشگیری کنیم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: تمامی فرمانداران و مسوولان حوزه‌های صنعتی و تولیدی باید به صورت مستمر از روند فعالیت واحد‌ها بازدید کرده و کاستی‌های آن‌ها را برطرف کنند.

دین پرست گفت: حمایت از واحد‌های صنعتی وتولیدی به معنای تامین تسلیحات نظامی در جنگ اقتصادی بوده و باید در اولویت فعالیت‌های مسوولان باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم بر واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی اجماع کلی مسئولان است و دستگاه‌های اجرایی نباید در برابر آن مقاومت و مانع تراشی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: دلیل عمده مانع تراشی ها، نبود انگیزه لازم در واگذاری است و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

دین پرست اظهار داشت: توجه ویژه به واحد‌های بحرانی و مشکل دار باید جدی گرفته شود تا واحد‌های راکد به چرخه تولید برگردند و برای تحقق این امر تکمیل و بهره برداری واحد‌های با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت است.

وی با بیان اینکه وزیر کشور، هفت ماموریت ویژه را در رونق تولید برای فرمانداران ابلاغ کرده، افزود: این ماموریت‌ها شامل مراقبت از واحد‌های تولیدی فعال، احیا و بازگشت به تولید واحد‌های راکد و غیر فعال، بازگشت به تولید واحد‌های تملک شده توسط بانک‌ها، رصد مشکلات و حل موانع و مشکلات واحد‌های مشکل دار و واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور بیان کرد: خودکفایی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی هم مورد تاکید وزیر کشور به استانداران بوده و از آن‌ها خواسته شده تا شرکت‌های دانش بنیان که توانایی تولید قطعات و مواد اولیه واحد‌های تولیدی را دارند شناسایی و زمینه جهت توسعه فعالیت‌های آن‌ها ایجاد شود.

دین پرست نرخ مشارکت اقتصادی کشور را مطلوب خواند و گفت: میانگین مشارکت اقتصادی در کشور ۴۰.۵ درصد است که این میزان تنها در ۱۱ استان کاهش داشته است.

وی نرخ بیکاری در کشور را ۱۲ درصد اعلام کرد و اضافه کرد: این میزان از ۱۱.۹ درصد در سال ۹۷ به ۱۲ درصد رسیده و براساس برآورد‌ها آمار بیکاری در ۱۵ استان کاهش و در ۱۵ استان دیگر افزایش یافته است.

معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در استان اردبیل افزود: وجود کشت و صنعت مغان، پایاب سد خداآفرین،۲ فرودگاه مجهز، منطقه ویژه اقتصادی نمین و طرح در دست اجرای راه اهن اردبیل – میانه از جمله قابلیت‌های این استان است که باید در توسعه و رونق آن‌ها اهتمام جدی صورت گیرد.

دین پرست بیان کرد: با راه اندازی پایاب سد خداآفرین علاوه بر اینکه ۶۲ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود یک میلیون تن به تولید محصولات کشاوزی استان اضافه می‌شود.

معاون هماهنگی اقتصادی وزیر کشور در جریان سفر خود به استان اردبیل از واحد‌های تولیدی و اقتصادی شهرستان‌های نمین، اردبیل، گرمی، مشکین شهر، پارس آباد و بیله سوار بازدید کرده و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

نرخ بیکاری در کشور به ۱۲ درصد رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار