مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: با اجرای پروژه‌های اشتغال زایی بخشی از مشکلات بیکاری و فرهنگی مهمانشهر تربت جام حل می‌شود.

تفاوتی بین مهاجرین و اتباع افعانستانی و هموطنان ایرانی وجود نداردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی قاسمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در مراسم معارفه رئیس جدید مهمانشهر تربت جام گفت: به جد پیگیر هستیم که با اجرای پروژه‌های اشتغال زایی بخشی از مشکلات بیکاری و فرهنگی مهمانشهر تربت جام را حل کنیم.

وی افزود: بیش از ۳۲۰هزار پناهنده مقیم دراستان خراسان رضوی سکونت دارند که از این تعدادبیش از ۴هزار نفر در مهمانشهر تربت جام زندگی می‌کند.

وی ادامه داد: به لحاظ امکانات فرهنگی و اجتماعی هیچ تفاوتی بین مهاجرین و اتباع افعانستانی و هموطنان ایرانی وجود ندارد و این نشات گرفته از باور‌های دینی، اعتقادی و ملی ما است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی بیان کرد: درحوزه فرهنگی بزرگان مهمانشهر منتظر اقدامات حاکمیتی نباشند می‌توانند با زنده نگهداشتن باور‌ها، اعتقادات در حوزه‌های اسلامی و ملی بسیاری از مشکلات را خودتان حل کنید.

قاسمی با اعلام شروع آمایش" ۱۴" صدور کارت افزود: عملیات آمایش ۱۴برای صدور کارت اتباع خارجی شروع شده وتصمیم گیری برای طیف وسیعی از پناهندگان را راحت می‌کند.

وی ادامه داد: روزانه بیش از ۱۰۰پرونده مراجعه کننده در امور اتباع داریم که برای هرکدام تصمیم گیری جداگانه‌ای خارج از دستوالعمل‌ها باید اتخاذکنیم که ناخودآگاه مهاجرین برای خودشان بوجود آوردند.

قاسمی با اشاره به بیمه مهاجرین بیان داشت: بودجه بیمه مهاجرین را دفتر سازمان تامین می‌کندو الان سهمیه را کاهش داده است و پیگیری زیادی صورت گرفت تا جعیت مهمانشهر تحت پوشش بیمه قرار گیرندو درخواست بازنگری در بیمه انجام گیرد و این دغدغه جدی مهاجرین در مهمانشهر تربت جام است.

وی با اشاره به فرآیند صدورویزا گفت: صدور ویزا درافعانستان زمان بر شده و از مسئولان افعانستانی درخواست شده در این موردتسریع و تسهیل کند وبا هماهنگی سرکنسول افغانستان بزودی اتفاقات خوش یوم با نگاه ویژه استاندارخراسان برای مهاجرین اتفاق خواهد افتادو تمام توان و تلاش را بکارگرفتیم تا انتظارات به حق مهاجرین رادرحوزه‌های مختلف برآورده کنیم.

مراسم تکریم و معارفه مسئول جدید مهمانشهر تربت جام با حضور مدیر کل اتباع خارجی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان اجرایی و نظامی در محل مهمانشهر تربت جام برگزار شد و طی حکمی از سوی مدیر کل اتباع خارجی، مرتضی نیک آئین بعنوان مسئول جدید معرفی و از زحمات عباسعلی اسکندری و نجار زاده تجلیل بعمل امد

انتهای پیام//ز. ج



با تمام تلاش انتظارات به حق مهاجرین را در حوزه‌های مختلف برآورده می‌کنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.