مدیرکل گمرك دوغارون گفت: نبود زیر ساخت های لازم در گمرک اسلام قلعه افغانستان باعث سر درگمی رانندگان ایرانی در مرز دوغارون شده است.

سردرگمی رانندگان ایرانی در مرز دوغارونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد كوه گرد مدیرکل گمرك دوغارون گفت: مشكل اصلی توقف كامیون ها در این مرز مربوط به گمرك افغانستان است زیرا زیرساخت های لازم برای پذیرش كامیون های ترانزیتی و صادراتی ایران را ندارد.

وی ادامه داد: هم اكنون 10 باسكول در گمرك منطقه ویژه دوغارون و بازارچه مرزی دوغارون فعال است و از سه طریق كامیون های ترانزیتی و صادراتی را به افغانستان ارسال می كند، اما گمرك افغانستان فقط یك دستگاه باسكول در اختیار دارد كه این امر باعث ازدحام كامیون ها در پشت مرز شده است.

مدیر گمرک دوغارون گفت: روزانه بیش از 400 دستگاه کامیون ترانزیت حامل بار از این گمرک به سمت کشور افغانستان و بازارهای هدف این کشور تردد دارند.

كوه گرد افزود: روزانه سه هزار و 500 مسافر كه 90 درصد آنان از اتباع افغانستان هستند، در این مرز تردد می كنند.

وی تصریح کرد: انواع مواد غذایی، میوه و تره بار و انواع مصالح ساختمانی از مهترین اقلامی است که از گمرک دوغارون به سمت کشور افغانستان و بازارهای هدف این کشور صادرات می شود.

مدیر گمرک دوغارون گفت: با مسئولان گمرك افغانستان در زمینه افزایش فعالیت در ثبت بارنامه بین المللی رانندگان ترانزیت مذاکراتی شده است.

کوه گرد افزود: یكی از دلایل طولانی شدن فرآیند ترانزیت و خروج كامیون ها از گمرك، نبود درگاه سامانه ثبت به نام 'سی.ام. آر' در گمرك افغانستان است كه امیدواریم این سامانه به زودی در گمرك فعال شود.

 

 

انتهای پیام//م.م

 

 

مذاکره با گمرک افغانستان برای افزایش فعالیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.