۶۰ دستگاه اتوبوس در تمام محور‌های خراسان شمالی به سامانه سپهتن متصل است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی شرفی، رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ایاتصال ۶۰ ناوگان اتوبوسی خراسان شمالی به سامانه سپهتن خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون تمام ناوگان اتوبوسی به سامانه سپهتن متصل است، گفت: با راه اندازی سامانه سپهتن؛ سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، تردد اتوبوس‌های بین شهری در همه جاده‌ها رصد می‌شود.
شرفی با بیان اینکه این سامانه تخلفات رانندگان را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، افزود: با استفاده از سامانه سپهتن، رسیدگی به شکایات مسافران تسهیل می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، توسعه سامانه‌های هوشمند در حمل و نقل عمومی است تا رفاه مسافران بیشتر و ایمنی سفر‌ها ارتقا یابد.
وی افزود: این سامانه قادر است تمام رفتار راننده را در مسیر حرکت رصد کند و تخلف هایی، چون سرعت غیرمجاز و یا ساعت کار غیرمجاز را شناسایی و به پاسگاه‌ها مخابره کند.
وی تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به توقف رانندگان در پلیس راه‌ها و بررسی مدارک راننده نیست و بر این اساس زمان سفر‌ها نیز به میزان محسوسی کاهش پیدا می‌کند.
شرفی گفت: تجهیزاتی در داخل اتوبوس نصب شده است که اطلاعات مختلف همچون میزان سرعت، زمان توقف، زمان فعالیت و ساعت کار راننده به پاسگاه‌ها منعکس می‌شود.
رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی همچنین گفت: این تجهیزات در مرحله نخست در اتوبوس‌هایی که در محور‌هایی به مقصد کلان شهر‌ها فعالیت دارند، نصب شد و اکنون تمام اتوبوس‌هایی که در مسیر‌های برون شهری فعالیت دارند به این سامانه متصل شده اند.
انتهای پیام / م

اتصال ۶۰ ناوگان اتوبوسی خراسان شمالی به سامانه سپهتن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.