نمایندگان حزب دموکرات در کنگره این کشور در تلاش برای تصویب اقدامی هستند که دست آن‌ها را برای پیگرد مقامات دولت ترامپ که از احضاریه‌های کنگره امتناع می‌کنند باز می‌گذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، نمایندگان حزب دموکرات در مجلس نمایندگان این کشور در تلاش برای تصویب اقدامی هستند که دست آن‌ها را برای پیگرد مقامات دولت ترامپ که از احضاریه‌های کنگره امتناع می‌کنند باز می‌گذارد.

این اقدام قرار است روز سه شنبه به رای گذاشته شود.

بر اساس این اقدام، کمیته‌های مجلس نمایندگان که در کنترل حزب دموکرات است اختیار خواهند داشت با طرح شکایت در دادگاه فدرال دستور قضایی برای وادار کردن مقامات به همکاری با تحقیقات کنگره را خواستار شوند.

این اقدام در صورت تصویب به کمیته قضایی این مجلس اختیار خواهد داد تا برای اجرای احضاریه مربوط به تحویل گزارش بدون حذفیات تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور دستور قضایی دریافت کند.

این اقدام همچنین در صورت تصویب به نمایندگان دموکرات کمک خواهد کرد با دستوری قضایی، دان مک گان مشاور سابق کاخ سفید را برای پرسش و پاسخ درباره فشار‌های ترامپ برای ممانعت از تحقیقات روسیه به کنگره آمریکا بکشانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار