رییس فدراسیون کوهنوردی از فعالیت ۱۸ هزار نفر در این رشته خبر داد و گفت: ۶۲ هزار بیمه ورزشی سال گذشته برای ورزشکاران این رشته صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی در مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی خراسان شمالی با اشاره به وجود استعداد‌های فراوان در این رشته اظهار کرد: ۱۴ دوره مسابقات نونهالان در کشور برگزار شده و دغدغه شناسایی نیرو‌های نخبه در آینده وجود ندارد.

زارعی بر هزینه برای آماده‌سازی تیم المپیک ۲۰۲۰ تأکید کرد و افزود: بیشترین هزینه‌های جاری برای تیم سنگ‌نوردی المپیک می‌شود.

وی رضا علی‌پور را پدیده این روز‌های سنگ نوردی کشور دانست و گفت: در رشته‌هایی همچون یخ نوردی بدون داشتن زیرساخت صاحب مدال شده‌ایم.

زارعی با تأکید بر سرمایه‌گذاری بر جوانان و نوجوانان به‌عنوان پایه‌های رشد این رشته افزود: در زیرساخت‌ها کمبود داریم و وضعیت اقتصادی ورزشکاران این رشته را دچار مشکل کرده است.

وی خراسان شمالی را ازجمله ۸ استان برتر آموزشی کشور اعلام کرد و گفت: ایجاد دیوار‌های سنگ‌نوردی در بجنورد و شیروان و پناهگاه سالوک از اولویت‌های این رشته در خراسان شمالی است.

انتهای پیام / م

فعالیت ۱۸ هزار کوهنورد در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.