مکزیک اعلام کرد اگر توافق با آمریکا موجب توقف موج مهاجران به این کشور نشود، احتمالا تا ۴۵ روز آینده درباره حق پناهندگی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، با وجود توافق مهاجرتی میان آمریکا و مکزیک، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر مکزیک را تهدید کرد. 

مکزیک که با تهدید تعرفه‌های گمرکی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، رو به رو شده بود، روز دوشنبه اعلام کرد توافق مهاجرتی که با آمریکا حاصل شد اگر موجب توقف موج مهاجران غیرقانونی به آمریکا نشود، احتمالا تا ۴۵ روز آینده در ارتباط با حق پناهندگی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

واشنگتن و مکزیکوسیتی پس از چندین روز مذاکره، روز جمعه به توافقی در زمینه مهاجرت دست یافتند که مانع از اعمال تعرفه گمرکی بر محصولات وارداتی مکزیک به آمریکا از روز دوشنبه شد. به این ترتیب، مکزیک متعهد شد نظارت بر مرز‌های خود با گواتمالا در جنوب این کشور را تشدید کند و روند بازگرداندن مهاجران آمریکای لاتین را که در انتظار نتیجه درخواست پناهندگی‌شان از آمریکا هستند به کشورهایشان تسریع کند.

اما سه روز پس از این توافق، ترامپ بار دیگر تهدید اعمال تعرفه‌های گمرکی را در صورتی که کنگره مکزیک یک بند محرمانه این توافق را که هنوز محتوای آن مشخص نیست تصویب نکند، مطرح کرد. ترامپ در پیامی توئیتری نوشت نمی‌توان مشکلات در آینده را با یک رای گیری پیش‌بینی کرد. اما اگر به هر دلیل این توافق تصویب نشود، تعرفه‌های گمرکی اعمال خواهند شد.

وی این توئیت را پس از آن منتشر کرد که در گفتگو با شبکه CNBC تاکید کرد این بند محرمانه ابزاری بسیار قدرتمند برای آمریکاست.

در میان همه گمانه‌زنی‌ها در مورد محتوای دقیق توافق، مارچلو ابرارد، وزیر امور خارجه مکزیک اعلام کرد مکزیکوسیتی نپذیرفته است که مهاجران در خاک مکزیک حضور داشته باشند و از آنجا تقاضای پناهندگی به آمریکا دهند. اما مقامات مکزیک پذیرفتند که این مسئله پس از مهلت ۴۵ روزه تعیین شده روز میز مذاکره بیاید. ابرارد در نشستی خبری اعلام کرد در نشستی که برگزار شد مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، بر این موضوع تاکید داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار