دونالد ترامپ تهدید کرد در صورتی که مشکلی در توافق میان آمریکا و مکزیک پیش بیاید، تعرفه‌های وارداتی علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در حساب توییتر خود بار دیگر مکزیک را تهدید به اعمال تعرفه های وارداتی کرد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: ما یک بخش بسیار مهم دیگر از توافق امنیتی و مهاجرتی با مکزیک را امضا کردیم. توافقی که آمریکا سالهاست آن را درخواست کرده است. این توافق در آینده ای نه چندان دور آشکار می شود و نیازمند رأی پارلمان مکزیک است. ما انتظار ایجاد مشکل در این رأی را نداریم؛ اما اگر به هر دلیلی پارلمان مکزیک با آن موافقت نکند، تعرفه ها مجددا اعمال خواهند شد.

دونالد ترامپ روز گذشته (یکشنبه) هم مکزیک را تهدید کرده بود. وی در حساب توییتر خود نوشت: هم اکنون همکاری فوق العاده ای میان مکزیک و آمریکا وجود دارد. چیزی که در چند دهه گذشته وجود نداشته است. اما اگر به هر دلیل نامعلومی، همکاری میان دو کشور ادامه نداشته باشد، ما هر زمان می توانیم تعرفه‌های وارداتی علیه مکزیک را اعمال کنیم. اما من فکر نمی کنم این کار ضرورتی داشته باشد.

دونالد ترامپ پیشتر تهدید کرده بود در صورتی که مکزیک با ورود غیرقانونی مهاجران به خاک آمریکا مقابله نکند، تعرفه های پنج درصدی بر روی کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد. رئیس جمهور آمریکا روز جمعه نیز اعلام کرد پس از مذاکره با مقامات مکزیک در واشنگتن به یک توافق برای ریشه کن کردن مسیر مهاجرت غیرقانونی به مرز جنوبی این کشور دست یافته است. جزئیات مربوط به این توافق قرار است به زودی از سوی وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شود.

بر اساس این توافق، مکزیک به منظور مقابله با ورود غیرقانونی مهاجران، گارد ملی را در مرزها مستقر خواهد کرد. این کشور همچنین اقدامات قاطعی برای انحلال سازمان‌ها و گروه‌های فعال در حوزه قاچاق انسان اتخاذ می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار