معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، میزان تسهیلات پرداخت شده به شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته را ۲۰۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از ۴ واحد صنعتی دانش بنیان در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مناسب بودن شرایط و وضعیت محیط کسب و کار می‌تواند اقتصاد دانش بنیان را زنده نگه دارد، گفت: طی سال گذشته، ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد‌ها و شرکت‌های دانش بنیان توسط بانک‌ها و صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد دانش بنیان اتفاقات خوبی در استان رخ داده است اظهار داشت: امسال برنامه‌های حمایتی خوبی را برای شرکت‌های دانش بنیان داریم، هم اکنون حدود ۱۴۰ نوع خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود و مهم‌ترین آن ایجاد محیط مناسبی است که بسیاری از کارآفرینان از آن استفاده می‌کنند.

ستاری تصریح کرد: انگیزه و اعتماد به نفس فعالان در شرکت‌های دانش بنیان مهم‌ترین ثروت آن‌ها برای ادامه راه است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اذعان داشت: در نشست اقتصاد مقاومتی استان که امروز برگزار شد بیشتر در خصوص مباحث زیرساختی از جمله پارک علم و فناوری استان و مراکز پژوهشی تصمیم گیری شد و تلاش داریم که فضای ارتباط بهتر و بیشتری بین شرکت‌های دولتی و غیر دولتی در استان ایجاد شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه افزود: باید همه فعالان اقتصادی در بخش دولتی و خصوصی ارتباط بیشتر و بهتری با یکدیگر داشته باشند تا بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند.

گفتنی است؛ ۴ واحد صنعتی در شهرک شماره ۲ اهواز واقع است که در مجموع در این واحد‌ها یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است و ۱۶۹ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.

این واحد‌ها در زمینه تولید انواع رادیاتورها، ماشین آلات معدنی، تجهیزات مورد نیاز نیشکر و فولاد و نمک دریایی فعالیت دارند.

از جمله برنامه‌های " سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه خود به خوزستان بازدید از مراکز رشد علم و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه شهید چمران اهواز، بازدید از چهار واحد دانش بنیان شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز، حضور در شورای اقتصاد مقاومتی استان، افتتاح پروژه دستگاه آب شیرین کن در شوش و افتتاح خط تولید خوراک دام طالیه داران امین دزفول بوده است.

انتهای پیام/گ

بهره مندی شرکت‌های دانش بنیان از تسهیلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.