معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان تنها راهکار حل مشکل بیکاری توسعه شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ جمال عالمی نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت:ظرفیت های بی شماری در زمینه های مختلف در کشور وجود دارد که تخصص عامل به فعل درآمدن این ظرفیت ها و پتانسیل هاست.
 
وی افزود:با جهشی که بعد از انقلاب در رشد منابع انسانی در کشور ایجاد شد و افراد به تخصص گرایی روی آوردند پنج میلیون دانشجو در دو هزار و 600 مرکز آموزش عالی پرورش یافتند و جوانان متخصص تربیت شدند.
 
وی با بیان اینکه تفکر خلاقانه در مراکز آموزش عالی آموزش داده می شود گفت:احساس نیاز و داشتن انگیزه مولفه دیگری است که باعث می شود یک جوان به یک جوان خلاق تبدیل شود .
 
معاون استاندار خوزستان اضافه کرد:هر جا نیاز به چیزی احساس شده شاهد تغییر و پیشرفت بوده ایم همانگونه که در گذشته نیاز به استقلال منجر به شجره طیبه شهدا شد و زمانی که نیاز به تامین سوخت هسته ای بین جوانان احساس شد به پیشرفت های چشمگیری در زمینه انرژی هسته ای دست یافتیم وزمانی که احساس نیاز به دفاع از کشور پیدا کردیم به یک کشور قدرتمند نظامی تبدیل شدیم .
 
عالمی نیسی به پیشرفت های علمی کشور در زمینه سلولهای بنیادی و نانو نیز اشاره کرد و گفت:حرکت علمی در کشور آغاز شده و آمارهای علمی در کشور و استان نوید بخش است ولی زیاد نیست.
 
وی افزود:ثروت حاصل از فناوری در جهان رقم بسیار قابل توجهی است که سهم کشور ما و استان خوزستان از این ثروت ناچیز است ولی وجود 142 شرکت در مرکز رشد و پارک علم و فناوری استان نوید بخش است که باید این شرکت ها افزایش یابند و روی منابع انسانی این شرکت ها کار شود.
 
معاون استاندار خوزستان گفت:میانگین نیروی انسانی که از سال 89 در این شرکت های دانش بنیان مشغول به کار شدند 100 نفر بوده که اکنون این آمار به بالای یکهزار نفر رسیده است.
 
عالمی نیسی تولید سرمایه و تبدیل دانش به دارایی را یکی از اهداف مراکز رشد دانست و بیان داشت:اگر مراکز رشد فعال تر شوند در حل مشکل بیکاری و اقتصاد نیز موثر خواهند بود .
 
وی تعداد شرکت های دانش بنیان کشور را سه هزار شرکت عنوان کرد که رضایت بخش نیست و گفت:در حال حاضر شش هزار شرکت در نوبت پذیرش هستند که اگر قرار است بیکاری در کشور مهار شود تنها راه آن شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان است و موتور محرکه اقتصاد دانش بنیان جوانان نخبه و تحصیل کرده هستند .
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان گفت:باید صاحبان سرمایه را به حضور در کنار صاحبان دانش تشویق کرد تا در تولید سهیم باشند.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.