رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : بازارچه صنایع دستی را راه اندازی کردیم که اکنون ۵۰ نفر در آن مشغول به کار هستند و مشابه آن را نیز می‌توانیم در سایر شهرهای استان ایجاد می کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فیروز ناصری رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : همه شهرهای استان ظرفیت داشتن یک بازارچه صنایع دستی را دارند و در صورت اختصاص مکانی از سوی دولت می‌توانیم همه شهرها را صاحب بازارچه کنیم.

وی گفت : اگر مسئولان به صنایع دستی نگاه ویژه ای داشته باشند اهداف ما زودتر محقق می‌شود چرا که صنعتگران با خلاقیت، ابتکار و تلاش و پشتکار می‌توانند اشتغال ایجاد کنند و ارزش آفرین باشند.

نایب رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی در ادامه سخنان خود گفت: صنایع دستی کرمانشاه از اصالت، ابتکار و خلاقیت بالایی برخوردار است و باید بیشتر معرفی شود.

ناصری توضیح داد : صنایع دستی کرمانشاه نیاز به اطلاع رسانی و تبلیغات دارد چرا که هنر این دیار در سطح دنیا بی نظیر است و توان رقابت در بازارهای خارجی را دارد.

این پیشکسوت صنایع دستی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون آموزش، تولید و فروش صنایع دستی توسط خود هنرمندان انجام می‌شود و ما خودمان در این سه بخش تلاش می‌کنیم.

ناصری افزود: مقدمات این سه بخش توسط بخش خصوصی فراهم شده و از بازارگانان خارجی هم برای دیدن صنایع دستی استان دعوت شده است.

وی اظهار داشت: با مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه نیز برای فراهم کردن بسترهای صادرات محصولات صنایع دستی رایزنی شده است.

وی تولید را لازمه صادرات دانست و از هنرمندان صنایع دستی استان خواست میزان تولیدات خود را افزایش دهند تا بتوانیم محصولات بهتر و بیشتری صادر کنیم.

رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه در ادامه خواستار حمایت ویژه از صنایع دستی با وورود این بخش به کارگروه اشتغال استانداری شد و گفت: صنایع دستی می‌تواند بخشی از نیازهای اشتغالزایی استان را محقق کند.

ناصری افزود: جا دارد که نمایندگان بخش خصوصی صنایع دستی در کارگروه اشتغال استان حضور داشته باشند و برنامه‌های خود را برای اشتغال این بخش ارائه کنند.

وی یادآوری کرد : امروز اشتغال را می‌توان با حمایت از مشاغل و کسب و کارهای خُرد مانند صنایع دستی ایجاد کرد.

وی صنایع دستی را کم هزینه ترین و زودبازده ترین بخش‌های برای ایجاد اشتغال دانست و گفت: این بخش نیاز به حمایت‌های جدی در قالب تسهیلات ارزان قیمت از سوی دولت دارد.

رئیس مجمع هنرمندان صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: اکنون با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی همه نیازهای تولید توسط هنرمندان صنایع دستی انجام می‌شود.

ناصری افزود: در شرایط سخت اقتصادی کشور، تمام مراحل تأمین مواد اولیه، تولید محصولات و فروش آن توسط خود هنرمندان انجام می‌شود که بسیار سخت است.

وی اظهار داشت: باوجود همه سختی‌ها، هنرمندان با مقاومت در برابر این مشکلات و فشارها روی پای خود ایستاده‌اند و تولید را از رونق نینداخته اند.

وی یادآوری کرد : ما خودمان مواد اولیه را تأمین، محصول را تولید و بفروشیم روش غلطی است و باید ساز وکار لازم برای هر یک از این بخش‌ها طراحی کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

معرفی تولیدات نیاز جدی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.