مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: دریافت هر گونه وجه از اولیای دانش آموزان در زمان ثبت نام تا شروع سال تحصیلی ممنوع است.

ممنوعیت دریافت وجه از دانش‌آموزان در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی‌عسکر نجفی مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش گرفتن وجه از والدین در زمان ثبت‌نام ممنوع است، و تنها امکان دریافت مبلغ بیمه و کتاب درسی از والدین تا آغاز سال تحصیلی وجود دارد، بیان کرد: تنها مدارس شاهد، نمونه دولتی و استعداد‌های درخشان طبق قانون می‌توانند وجه دریافت کنند که برخی شهروندان خود داوطلبانه مبلغی نقدی را برای کمک به مدارس دولتی پرداخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر مدیر مدرسه‌ای خارج از چارچوب‌های وضع شده به اجبار و با مکانیزم‌های غیرمتعارف اولیای دانش آموزان را وادار به پرداخت وجه کنند در صورت حصول گزارش بلافاصله با مدیر متخلف برخورد قانونی می‌شود.

نجفی افزود: اگر تخلفی در مدرسه‌ای گزارش شود، بازرس به مدرسه مورد نظر اعزام و در صورت تایید تخلف، واکنش لازم انجام می‌شود و حتی تا برکناری مدیر مدرسه نیز پیش می‌رود.

وی اضافه کرد: گرفتن پول نقدی از سوی مدیران مدارس خلاف است و در صورت گزارش، برخورد جدی می‌شود که تنها دادن شماره حساب مدرسه برای پرداخت بیمه و کتاب درسی قانونی است نه وجه دیگری.

مدیرکل آموزش و پرورش از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی مدیران مدارس در زمان ثبت‌نام دانش آموزان مراتب را به شماره تماس‌های ۳۲۳۵۹۶۱۳ و ۳۲۳۵۵۶۰۹ اطلاع دهند و یا به سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات مراجعه کنند.

نجفی با اشاره به آغاز ثبت‌نام دانش آموزان استان در مقاطع مختلف تحصیلی، اضافه کرد: از ساعت هفت و سی دقیقه بیستم خرداد ماه امسال ثبت‌نام مقطع اول ابتدایی در استان آغاز شده و والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه SAMAN.FARSEDU.IR با درج کد ملی دانش آموز، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

انتهای پیام/ت

ممنوعیت دریافت وجه از دانش آموزان فارسی در هنگام ثبت نام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.