مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: با استقرار سامانه جوی جدید، آسمان برخی نقاط این استان در ۲۴ ساعت آینده در دامنه ناپایداری و بارش قرار می‌گیرند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحیم صدیقی گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش یابی هواشناسی از امروز تا سه شنبه با توجه به انتقال رطوبت و افزایش ناپایداری‌های جوی در نیمه غربی کشور، شاهد افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق باران (با احتمال تگرگ) در برخی از نقاط استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بیشتر و عمده بارش‌ها در ساعات بعدازظهر تا شب روز‌های دوشنبه ۲۰ خرداد و سه شنبه ۲۱ خرداد در مناطق شرقی، مرکزی و تا حدودی شمالی استان (قروه، دهگلان، قاملو، موچش، بیجار، کامیاران، شرق سنندج، دیواندره و بهارستان) اتقاق می‌افتد.

مدیرکل هواشناسی کردستان افزود: با توجه به ویژگی بارش‌های بهاری امکان آبگرفتگی‌های موقت و سیلابی شدن مسیل‌ها بویژه برای مناطق مستعد در بند ۲ وجود دارد و همراه با این بارش‌ها تند باد لحظه ای، رعد و برق و احتمال تگرگ نیز پیش بینی می‌شود.

وی یادآور شد: در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه نیز با توجه به خیزش گرد وخاک بر روی بیابان‌های کشور‌های عراق و سوریه، بخشی از آن به آسمان این استان منتقل خواهد شد که موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

صدیقی گفت: توصیه می‌شود کشاورزان و باغداران نسبت به جمع آوری هر گونه محصولات برداشت شده خود و انتقال آن به انبار‌های سرپوشیده در این ایام اقدام کنند.

انتهای پیام/م

بارش باران در آسمان استان کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.