نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کشور یک حکومت اسلامی دارد و در راس آن ولی فقیه است و دولت هم یک دولت اسلامی است و باید دین و معنویت یک جریان واحد باشد.

دین و معنویت باید یک جریان واحد باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور گفت: ما باید تمام مبانی فکری و مناسبات اجتماعی خودمان را با منویات و جریان ولایت اهل بیت در سایه ولایت امام هشتم (ع) تنظیم کنیم تا آثار و برکات آن را در زندگی فردی و اجتماعی‌مان حس شود.

وی  ادامه داد: از اولین سالی که شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت تشکیل شد، روی این اصل خیلی تاکید داشتم که نمی‌شود دهه کرامت با نام امام هشتم (ع) تشکیل شود و محوریت ایشان حفظ نشود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در کنار آستان قدس رضوی، استانداری‌ها و شهرداری‌ها هم از توان و امکانات خودشان برای برگزاری مراسم دهه کرامت بهره بگیرند تا با فشار کمتری بر دولت این موضوع انجام شود.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: آستان قدس رضوی متعلق به امام رضا (ع) است و خزانه دولت و بیت‌المال کشور نیست، بنابراین زمان تولیت قبل در هر استان یک دفتر تشکیل شد و برنامه‌های دهه کرامت زیر نظر این دفاتر  به صورت هماهنگ انجام گرفت و هم‌راستا با کل کشور برگزار شد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: برای اجرای هر چه بهتر و منسجم‌تر برنامه‌های دهه کرامت امسال، پیشنهاد می‌کنم با نظر تولیت آستان قدس، برنامه‌ها هماهنگ شود و دو جریان جدا از هم برای این بحث فعالیت نکند، ما در مسائل معنوی و دینی، نباید دولت را در یک جهت مستقل و جدا ببینیم، اصلا این طور نیست، کشور یک حکومت اسلامی دارد و در راس آن، ولی فقیه است و دولت هم یک دولت اسلامی بوده، بنابراین باید دین و معنویت یک جریان واحد باشد.

وی  با بیان اینکه مساله سیل یک حادثه بوده، اما راهبرد نظام موضوع دیگری است، تصریح کرد: توان نظام باید در حدی باشد که حوادث را هضم کند، امسال اولین سالی است که دهه کرامت با راهبرد مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برگزار می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید یک کمیسیون در معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی تشکیل و درباره نکته‌های بیانیه گام دوم و ارتباط آن با سیره امام رضا (ع) مطالعه شود تا در اجرای برنامه‌های دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اولین مساله در بیانیه گام دوم، توسعه و رشد علمی است، از طرفی امام رضا (ع) هم عالم آل محمد (ص) است، بنابراین، باید برنامه‌ها با محوریت عالم آل محمد (ص) برگزار شود، این فقط یک سرفصل است و سرفصل‌های دیگری هم وجود دارد که باید در معاونت فرهنگی تبیین و تشریح شود.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن قرائت آیه ولایت، افزود: مشکل ما در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب این است که می‌خواهیم آن را تفسیر کنیم، در حالی که بیانیه کاملا روشن است و نیازی به تفسیر ندارد، بلکه نیاز به عملیات و برنامه‌ریزی برای اجرا دارد و ما به عنوان افراد ولایت‌پذیر باید به دنبال اجرای آن باشیم.
 
انتهای پیام//ف.س

دیدار امام جمعه مشهدبا اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.