نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: وضعیت معیشتی قشر آسیب پذیر و مردمان فقیر، دل امام را آزار می‌دهد و این گرانی ربطی به دشمن ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهدمقدس در خطبه‌های نماز عیدسعید فطر در بارگاه منور رضوی گفت: امروز روز ۱۵ خرداد، یوم الله است؛ یوم الله بودن امروز از دو جهت است، زیرا از سویی عید فطر است و عید فطر، یوم الله است و از سوی دیگر، ۱۵ خرداد در حقیقت اعلام یک خطر نسبت به آمریکا بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: اسلام لشگری دارد که در موازنه قدرت‌های جهانی نه در عرصه نظامی و نه عرصه مادی جزو موازنه‌ها نیست و آن سپاه و لشگر شهادت است؛ ۱۵ خرداد سرآغاز قیام لشگر شهادت در برابر استکبار جهانی است و امام با ایستادگی شهدای ۱۵ خرداد به دشمنان نشان دادند از پس هر قدرتی برمی‌آیند.

وی تصریح کرد: روز گذشته سالروز رحلت امام بزرگوار ما بود؛ ۳۰ سال است امام نداریم و مردم و امت و نظام بدون امام زندگی می‌کنند، اما آنچه سبب شده بعد از ۳۰ سال خط و اندیشه و کلام امام در دنیا طنین انداز شود و بر جهان اسلام حکومت کند؛ ۳۰ سال رهبری سیاستمدارانه و حکیمانه رهبری است و امام در این ۳۰ سال، ۳۰ برابر زنده شده است.

آیت الله علم الهدی گفت: امام عبد صالح خدا بود و به نحوی خدا را باور کرده بود که هیچ تردیدی در ایشان نسبت به حمایت خدا از نظام وجود نداشت. امام حرف که می‌زد تصور می‌کردیم در حال نصیحت است. ایشان می‌فرمودند ما همه سرباز خدا هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امام با خدا مناجات می‌کردند و معتقد بودند مشیت خدا به این تعلق گرفته که این انقلاب بماند و این خصوصیت امام را ماندگار کرده است؛ خصوصیت دیگر امام، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری نسبت به حفظ اصول امام است و امروز هیچ اصلی از اصول امام، کهنه نشده است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز در دنیا اندیشه و سرسپاری به اندیشه امام تازه است و این ناشی از رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری است؛ امروز اگر امام رجعت کنند با دو نقظه نشاط و شادابی و قدرت مردم و استکبارستیزی مردم مواجه می‌شوند؛ در منطقه انقلاب ما حرف اول را می‌زند.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: وضعیت معیشتی قشر آسیب پذیر و مردمان فقیر، دل امام را آزار می‌دهد؛ گرانی و فشار معیشتی بالاست؛ این گرانی ربطی به دشمن ندارد؛ دشمن تهاجم اقتصادی دارد، اما در این حد نیست؛ بسیاری از کارخانجات وابسته به حکومت و نظام هستند چرا گران کرده‌اند؟

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه انبار‌ها پر از کالا و مواد خام است، اما آن‌ها را با قیمت روز بالا و پائین می‌کنند و کسی جلودارش نیست گفت: این مردم آسیب‌پذیر و مستضعف آیا نباید از آب و برق و گاز بهره بگیرند؟ این بی صاحبی بازار تا چه زمانی باید تداوم پیدا کند؟ مسئولان باید فکری کنند.

انتهای پیام// ز.‌ی
 

خطبه های نماز عید فطر در حرم رضوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
این جنگ اقتصادیه برادر من