معاون آموزشی حوزه علمیه استان اصفهان گفت: بهره گیری از تعالی وحیانی و دینی و انتشار آن در جامعه از رسالت‌های مهم حوزه‌های علمیه است چراکه پیوند جامعه با تعالیم دینی، منجر به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام عبدالامیر خطاط معاون آموزشی حوزه علمیه استان اصفهان در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه و همراه با آغاز پذیرش حوزه علمیه اصفهان در رابطه با اهمیت فعالیت حوزه در جامعه اظهار کرد: در آیاتی از سوره توبه در میان آیات جهاد، گروهی به فراگیری و تفقه در علوم دینی فراخوانده شدند تا احکام و تعالیم دینی را برای جامعه تبیین کنند.

وی ادامه داد: یکی از وجوبات جامعه اسلامی آشنایی با دین است که به عهده گروهی از مردم جامعه است.



پرستش و زیبایی شناسی دو حس فطری قابل هدایت در انسان



مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) چهارباغ با اشاره به یکی از نیاز‌های انسان که نیاز به پرستش است، عنوان کرد: حس پرستش حسی است که باید هدایت شود، در غیر این صورت می‌تواند انسان را از انسانیت و شرافت ساقط نماید.

وی با اشاره به دیگر نیاز انسان که حس عشق و زیبایی دوستی است، تصریح کرد: این حس نیز که در فطرت تمامی انسان‌ها نهاده شده است باید در مسیری که ریشه در وحی دارد هدایت گری شود تا زمینه رشد انسان را فراهم کند.

خطاط با بیان اینکه در جامعه امروز شاهد مشکلات اجتماعی و اقتصادی هستیم، اظهار کرد: مشکلاتی از قبیل طلاق، قتل، خود کشی، جرم و جنایت در همه‌ی کشور‌ها وجود دارد، اما از جوامع دینی انتظاری می‌رود که این ناهنجاری‌ها حداقل باشد و فرهنگ زیربنایی را طلب می‌کند تا ریشه‌ی چنین مشکلاتی سوزانده شود.

معاون آموزشی حوزه علمیه استان اصفهان با اشاره به نقش حوزویان گفت: بهره گیری از تعالی وحیانی و دینی و انتشار در جامعه از رسالت‌های مهم حوزه است و پیوند جامعه با تعالیم دینی، منجر به کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.


حضور حوزویان در همه‌ی عرصه‌های جامعه


وی با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس سطح استان افزود: در این طرح که با هدف ایجاد ارتباطی بیشتر بین نوجوانان و جوانان با تعالیم دینی اجرا شد، روحانیون جوان وآشنا با مسائل و دنیای نوجوانان به مدارس ورود پیدا کرده و شاهد بازخورد رضایت مندانه‌ای از مدیران مجموعه‌های آموزشی بودیم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه استان اصفهان با اشاره به روحیه خدمت طلاب در همه‌ی عرصه‌ها یادآور شد: در حادثه سیل اخیر، بسیاری از حوزویان در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و به صورت جهادی به مردم خدمت کردند.


آغاز ثبت نام برادران حوزه علمیه استان اصفهان


حجت الاسلام ولاء کلباسی مسئول پذیرش حوزه علمیه استان اصفهان درادامه این نشست در خصوص شرایط پذیرش برادران در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: بحث آموزش حوزه علمی در دو دوره مجزای بلند مدت و کوتاه مدت است که دوره بلند مدت در ۴ مقطع و تا سطح دکترا ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط دوره کوتاه مدت یا سفیران هدایت تصریح کرد: در این دوره فراگیران ۵ سال به تحصیل می‌پردازند و برای تبلیغ در مناطق محروم آماده می‌شوند.

مسئول پذیرش حوزه علمیه استان اصفهان ادامه داد: برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی و دینی، تابعیت از دین مبین اسلام، تابعیت نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد به ولایت فقیه و برخورداری از سلامت روحی و جسمانی از شرایط پذیرش در حوزه است.

کلباسی با اشاره به آغاز ثبت نام اینترنتی از ۷ تیرماه و آغاز سال تحصیلی از ۲۰ مردادماه اظهار کرد: حداقل تحصیلات دوره آموزشی سفیران هدایت دیپلم و بالاتر و در دوره بلند مدت، پایه هشتم و دیپلم با معدل بالای ۱۶ است.

وی به منابع آزمون ورودی پس از ثبت نام اشاره کرد و گفت: منابع آزمون در سه مقطع مختلف متفاوت است و در پایه هشتم، اتمام پایه و دروس عمومی است، در پایه‌ی متوسطه دوم، اتمام پایه و دروس سال یازدهم و د مقطع دانشگاه، منابع آزمون دروس و اطلاعات عمومی دینی است.

مسئول پذیرش حوزه علمیه استان اصفهان با اشاره به تعداد حوزه‌های علمیه استان عنوان کرد: در استان اصفهان ۴۳ حوزه علمیه فعالیت می‌کنند که ۴۰ حوزه آموزش بلند مدت و ۳ حوزه آموزش کوتاه مدت یا سفیران هدایت را بر عهده دارند.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش حوزه علمیه بیان کرد: سالانه هزار و ۵۰۰ نفر در سایت مربوطه ثبت نام اینترنتی انجام می‌دهند و از این میان حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر بعد از دوره کوتاه مدت و چکاپ پزشکی و تحقیقات، در حوزه علمیه پذیرش می‌شوند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای ثبت نام اینترنتی پذیرش حوزه علمیه براداران می‌توانند به سایت www.pazireshisf.hozeh.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار