رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت:انسان باید از وقت برای خودسازی و پیشرفت جامعه و خدمت به مردم استفاده کند و سعی بر ریشه کنی رضایل اخلاقی در درون خود داشته باشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت ا... مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان در سخنرانی روز‌های ماه مبارک رمضان در مسجد حکیم این شهر با اشاره به اینکه شان و جایگاه این ماه بزرگ انسان را به کمال واعتلا می‌رساند گفت: شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلویزیون نباید فرصت‌های خاص ماه مبارک رمضان را از انسان بگیرد چرا که در این ماه بزرگ مردم با خودسازی و بهره گیری از فرصت‌های طلایی آن به جایگاه‌های عظیمی می‌رسند.

آیت ا... مظاهری افزود: انسان روزه دار و کسی که حرمت و جایگاه این ماه را نگه می‌دارد می‌تواند به جایی برسد که به خدا نزدیک شود و دنیا و بهشت برای او جایگاهی نداشته باشد و تنها به دنبال جایگاه بلند انسانی و نزدیک شدن به خداوند متعال باشد.

وی با بیان اینکه برخی از مردم وقت‌های طلایی زندگی را به فعالیت‌های بیهوده تلف می‌کنند، گفت: انسان باید از وقت برای خودسازی و پیشرفت جامعه و خدمت به مردم استفاده کند و سعی بر ریشه کنی رضایل اخلاقی در درون خود داشته باشد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان جوانان را به خود سازی در سنین جوانی توصیه کردو افزود: اگر ریشه رفتار‌های غلط در درون انسان رشد پیدا کند دیگر اصلاح آن سخت می‌شود و از این جهت باید بیشتر به فکر اصلاح خود باشیم.

وی با سفارش به طلاب جوان بر رعایت زمان و بهره گیری از وقت خود برای کسب آگاهی و دانش و خودسازی گفت: اگر طلبه و روحانی برنامه ریزی هدفمندی نداشته باشد اطرافیان او هم دچار خطا می‌شوند و قادر به منفعت رسانی به جامعه نخواهد بود.

انتهای پیام/م

 

سخنرانی رئیس حوزه علمیه اصفهان در ماه رمضان

برچسب ها: مراجع تقلید ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار