مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: طرح «۳۰ نما از اندیشه امام خمینی» در سی امین سالگرد رحلت امام خمینی برگزار خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام حسن بابایی مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه هر سال در ماه مبارک رمضان از استان اصفهان بین ۹۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف اعزام می‌شوند، اظهار داشت: امسال علاوه بر این تعداد، با توجه به اهمیت موضوع «گام دوم انقلاب» تعداد ۵۰ مبلغ متخصص در این حوزه در سطح استان اصفهان و استان‌های همجوار چهارمحال و بختیاری و لرستان گسیل شدند و تعداد نیرو‌های اعزامی به یک هزار و ۲۵۰ نفر رسید.

وی افزود: ملاک اعزام نیرو کمبود امام جماعت در منطقه است و اولویت بندی منطقه‌ای وجود ندارد.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی از مبلغان در طول سال مشغول تعلیم و تعلم در حوزه علمیه قم هستند و در ماه مبارک رمضان به عنوان مبلغ به روستا‌های خویش اعزام می‌شوند، ابراز داشت: بر اساس اعلام آمادگی، مبلغان به مناطق مورد نیاز اعزام خواهند شد.


وی با اعلام طرح‌های بهار قرآن از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در سال جاری با محوریت «گام دوم انقلاب» ۲۷ طرح را در قالب عملیات فرهنگی - تبلیغی از ابتدای ماه مبارک رمضان تا عید فطر برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام بابایی با اشاره به طرح‌هایی که در دهه پایانی ماه ضیافت خدا برگزار می‌شود ابراز داشت: طرح «کریمانه» به مناسب هزار و چهارصدمین سالگرد شهادت مولای متقیان برگزار می‌شود؛ در طرح مذکور و با شعار «هر هیأت مذهبی ۱۱۰ سبد غذایی» که از روز پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز شده است، بسته‌هایی غذایی به کمیته امداد امام خمینی تحویل داده می‌شود تا بین محرومان توزیع شود.

وی با اشاره به طرح اعتکاف رمضانیه موسوم به «پذیرش بندگی» گفت: این طرح در هر شهرستانی مراسم اعتکاف رمضانیه به طور عمده در مسجد جامع آن شهر برگزار خواهد شد. این مراسم از بیستم ماه رمضان آغاز شده و در چندین مرحله ادامه می‌یابد.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: طرح اعتکاف رمضانیه در برخی موارد تا روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان ادامه می‌یابد. در مواردی هم اعتکاف رمضانیه از بیست و هفتم ماه مبارک رمضان تا بیست و نهم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به طرح «حبیب خدا» تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال رونق تولید و اهمیت اقتصاد مقاومتی درصدد برآمدیم تا از خرده مغازه‌ها و کارگاه‌های کوچک حمایت کنیم؛ بر این اساس در اواخر ماه مبارک رمضان در مراسمی از مغازه داران و صاحبان بنگاه‌های کوچک تجلیل صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام بابایی افزود: در روز جهانی قدس تمام مراکز فرهنگی و هیئت‌های مذهبی و مداحان در قالب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با شعار «صهیون صهیون لاخیبر» در این مراسم باشکوه شرکت خواهند کرد.


به گفته مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان طرح «۳۰ نما از اندیشه امام خمینی» در سی امین سالگرد رحلت امام خمینی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این طرح سعی شده تا اندیشه‌های ناب حضرت امام (ره) در قالب گفتمان‌های دینی و سی کرسی آزاد اندیشی و تخصصی از روز جهانی قدس آغاز شود و تا عید فطر ادامه یابد.


بابایی اظهار داشت: در طرحی دیگر با نام «معلومات قرآنی شهرستان ها» بانک اطلاعات قرآنی تمام شهرستان‌ها پایش و رتبه بندی خواهد شد و از شهرستان‌های برتر در روز عید فطر قدردانی خواهد شد.

مسئول تشکل‌های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت «تشکل محافل خانگی» ابراز داشت: در طرحی که از روز نخست ماه ضیافت الهی آغاز شده تمام افراد و شخصیت‌هایی که به برگزاری جلسات قرآنی اهتمام ورزیدند شناسایی شدند که در روز عید فطر از ایشان تجلیل به عمل خواهد آمد ضمن اینکه سعی شده است که در آینده نزدیک ساماندهی این جلسات با برگزاری دوره‌های آموزشی فراهم شود.

انتهای پیام/م

 

برنامه های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار