نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی استان مرکزی در منطقه گردشگری نظم آباد اراک گشایش یافت.

افتتاح نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی استان مرکزی در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همزمان با روز جهانی صنایع دستی با حضورمعاون عمرانی استاندار مرکزی نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی استان مرکزی در منطقه گردشگری نظم آباد اراک گشایش یافت.

در استان مرکزی ۱۷ هزار هنرمند در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت می‌کنند که ۸ هزار نفر آن‌ها زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی فعالیت می‌کنند و با شناخت بهتر این هنرصنعت و حمایت مسئولان از هنرمندان می‌توانیم شاهد رونق بیشتر آن باشیم.

به گفته ایزدی ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حوزه صنایع دستی در استان مرکزی ۷۰ مهر اصالت ملی و جهانی ثبت شده است که از این تعداد برای ۱۰ اثر مهر اصالت جهانی و برای ۶۰ اثرمهر اصالت ملی ثبت شده است و ۱۴ هنرمند استان مرکزی سال گذشته موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شدند.

صنایع دستی، سوغات فرهنگی استان مرکزی و یکی از با ارزش‌ترین هنر‌های کشورمان است که نه تنها از جنبه‌های فرهنگی برای ما اهمیت دارد بلکه در زمینه اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

از ۳۷۵ رشته صنایع دستی در کشور، ۱۱۰ رشته در استان مرکزی در حوزه‌های دست بافت‌های سنتی، اثار چوبی، اثار فلزی، رودوزی‌های سنتی و خوشنویسی فعال است.

دهم ژوئن وز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است که امسال این روز با بیستم خرداد مصادف شده است.

ان‌های پیام / ج

گرامیداشت روز صنایع دستی با افتتاح نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.