ارتقاء ویژگی‌های امنیتی موقعیت‌یابی در سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۳

سیستم عامل iOS 13 با مجهز شدن به توانایی‌هایی خاص، عمکلرد بسیار بهتری در مورد موقعیت‌یابی گوشی‌های آیفون از خود ارائه می‌دهد.

ارتقاء ویژگی‌های امنیتی سیستم موقعیت یابی در سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۳به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپل با ارتقا ویژگی‌های موقعیت یابی سیستم‌عامل iOS 13 پیدا کردن موقعیت مکانی کاربران سیستم عامل را بسیار ساده‌تر از گذشته کرده است و در حین حال تدابیر امنیتی را برای مراقبت بیشتر از حریم خصوصی کاربران نسخه جدید سیستم عامل محبوب اپل افزایش داده است. همچنین به اشتراک گذاری موقعیت مکانی نیز بسیار راحت‎‌تر از گذشته شده است.


بیشتر بخوانید: پشتیبانی اپل از دوربین چندگانه در سیستم عامل آی‌او‌اس۱۳


در واقع بزرگ‌ترین تغییر در زمینه موقعیت یابی در iOS 13 امکان مدیریت موقعیت دقیق کاربر و نحوه ردیابی آن توسط اپلیکیشن‌های مختلف و کاربران دیگر است. یعنی کاربران آیفون از در صورت بروز رسانی سیستم عامل آفون خود می‌توانند محدوده مشخصی را برای ردیابی از سوی کاربران دیگر مشخص و یا این امکان را به صورت کلی قطع کنند.

برخی از اپلیکیشن‌های مسیریابی و حتی اپلیکیشن‌هایی با کاربردهای دیگر در حین اجرا در تلفن همراه هوشمند اعلان‌هایی مبنی برای روشن کردن GPS دستگاه و دسترسی به موقعیت مکانی را از کاربران درخواست می‌کنند. کاربر برای مشاهده عملکرد صحیح برنامه ناچار به تایید درخواست آن است و باید امکان مشاهده موقعیت مکانی خود را در اختیار اپلیکیشن قرار دهد.کارشناسان امنیتی تا به حال بارها به چنین ویژگی در برخی از نرم‌افزارها اعتراض کرده‌اند و آن را نقض آشکار حریم خصوصی و بسیار خطرناک دانستند.

ارتقاء ویژگی‌های امنیتی سیستم موقعیت یابی در سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۳

حال اپل برای ارتقا سطح امنیتی کاربران سیستم عامل iOS با استفاده از ویژگی‌هایی جدید به مقابله به ردیابی موقعیت مکانی کاربران برخاسته است. یکی از مدیران ارشد اپل گفت: این ویژگی می‌تواند تغییر عظیمی در عادت‌های رفتاری کاربران iOS داشته باشد زیرا تعداد زیادی از صاحبان گوشی‌های آیفون همه روزه امکان مشاهده موقعیت مکانی خود را به اپلیکیشن‌های مختلف می‌دهند و هیچ گونه توجهی به پیامدهای این اقدام خود نمی‌کنند. ما برای جلوگیری از نقض حریم خصوصی کاربران هشدارهایی برای کنترل موقعیت مکانی برای کاربران ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام/

مدیریت ردیابی موقعیت مکانی در نسخه جدید سیستم عامل iOS 13

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار