افزایش تمرکز اپل بر روی فناوری خودروهای خودران با خرید استارتاپی جدید

اپل با جذب تعداد زیادی از مهندسان شرکت Drive.ai قصد خریداری کامل این شرکت و ورود به عرصه اتومبیل‌های خودران را دارد.

افزایش تمرکز اپل بر روی فناوری خودروهای خودران با خرید استارتاپی جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر‌های جدید از شرکت اپل حاکی از آن است که این غول فناوری با خرید یک شرکت تولید کننده فناوری‌های مربوط به خودرو‌های خودران به نام Drive.ai قصد راه‌اندازی استارتاپ جدید را دارد. اپل با تعداد زیادی از متخصصان شرکت یاد شده به دنبال بهره‌گیری از دانش این افراد برای تسریع در زمان رسیدن به اهداف خود است.


بیشتر بخوانید:  خودروهای خودران باید با دستور پلیس متوقف شوند


در همین راستا اپل به تازگی ون خودران خود را که با همکاری شرکت Drive.ai تولید شده است در خیابان‌های ایالت تگزاس آمریکا، آزمایش کرد. اپل با سرمایه گذاری گسترده در زمینه تولید فناوری اتومبیل‌های خودران قصد معرفی خود به عنوان یکی از مدعیان این حوزه را دارد. در حال حاضر صنایع خودروسازی متعددی در جهان به دنبال توسعه و ارتقا فناوری خودرو‌های خودران هستند.

با توجه به پیشرفت فناوری‌های هوشمند در جهان و توسعه بیش از پیش و توقف ناپذیر هوش مصنوعی در صنایع مختلف، خودروهی خودرانم نقش بسیار مهم در آینده تردد‌های شهری و حتی برون شهری ایفا می‌کنند. اپل نیز با درک عمیق از همین موضوع از هرگونه تلاشی برای بدست آوردن سهم قابل توجه در بازار این خودرو‌های هوشمند دریغ نمی‌کند.

با توجه از به اینکه هنوز جزییاتی رسمی از مذاکرات اپل و Drive.ai منتشر نشده، ولی طبق آنچه از منابع غیر رسمی به اطلاع دوست داران خودرو‌های خودران رسیده است، اپل از آغاز سال ۲۰۱۹ تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر از مهندسان شرکت Drive.ai جذب کرده است و با در نظر گیری حقوق و مزایای مناسب برای این افراد ضمن بهره‌گیری از دانش آن‌ها، آموزش متخصصان خود را نیز در دستور کار قرار داده است.

افزایش تمرکز اپل بر روی فناوری خودروهای خودران با خرید استارتاپی جدید

تحلیل بازار فناوری معتقد هستند جنگ تجاری میان چین و آمریکا و فروش فوق العاده محصولات سامسونگ در ماه‌های اخیر آسیب‌های زیادی را به شرکت اپل وارد کرده است و مدیران اپل را مجبور کرد حدود ۲۰۰ نفر از کارمندان این شرکت را اخراج کرد. حال اپل برای مقابله با ضرر‌های مالی بیشتر تمرکز خود بر روی فناوری‌هایی مانند خودرو‌های خودران گسترش داده است.

انتهای پیام/

اپل، استارتاپ رانندگی خودکار خریداری می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار