مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از پرداخت ۸۰۰میلیارد ریال خسارت سیل به کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آلاله، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه تاکنون مبلغ ۹۷۰ میلیارد ریال خسارات ناشی از سیل وارد سامانه بانک کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی شده، گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده از سیل سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ در ۳ مرحله به حساب کشاورزان استان واریز شد.

وی اظهار داشت: مابقی آن به محض تخصیص اعتبار، به حساب کشاورزان خسارت دیده خوزستانی واریز می‌شود.

آلاله با اشاره به اینکه پرداخت این میزان غرامت بابت خسارت به ۴۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی بوده است، تصریح کرد: پرداخت خسارت به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل خوزستان با چنین سرعتی تاکنون سابقه نداشته است.

مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان پیش بینی کرد، حجم خسارات وارده ناشی از سیل به اراضی کشاورزی زیرپوشش بیمه به یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.

این مقام مسئول، بیش‌ترین سقف پرداختی غرامت از سوی بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان سیل زده خوزستانی را ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برای هر هکتار گندم آبی عنوان کرد و بیان داشت: البته دولت به صورت جداگانه به هر هکتار گندم آبی در خوزستان که در جریان سیل فروردین ماه امسال دچار آبگرفتگی شده است ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض می‌کند و این سقف در صورت احراز عملکرد بالا در سال زراعی گذشته، تا ۳۰ درصد قابل افزایش است.

انتهای پیام/گ

خسارت سیل به بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
من فقد دوملیون پونصد بم دادن بقیه پولو واریز نکردند
Iran (Islamic Republic of)
على ناصري
۰۹:۱۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
سلام ١٢هكتار دارم نصفش ريختن نصفش موند جرا كامل برام واريز نكرديد نصفه دوم كي واريز مي شود