خسارت سیلاب بر ۱۴ هزار کیلومتر از جاده های کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از وارد شدن خسارت ۳۵ هزار میلیارد ریالی بر ۱۴ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور در سیلاب اخیر خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سیلاب در کشور ۱۴ هزار کیلومتر راه و حدود ۳هزار متر از پل‌هارا خراب کرد و ۳۵ هزار میلیارد ریال به زیر ساخت‌های جاده‌ای کشور خسارت زد.

وی افزود: بیشترین خسارت‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان، ایلام و کرمانشاه بوده که هنوز اعتباری برای جبران خسارت‌ها اختصاص داده نشد.

حسن نیا ادامه داد: گزارش خسارت سیل به ستاد بحران و سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است، اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اختصاص یکهزار میلیارد ریال از اعتبارات خود برای ترمیم بخشی از جاده‌ها و ساخت پل‌های موقت و فلزی آغاز کرده است.

حسن نیا تصریح کرد: معتقد هستیم باید اعتبارات تخصیص پیدا کند و کار ساخت و ترمیم پل‌ها و جاده‌ها به صورت اصولی انجام شود، زیرا در صورت وقوع مجدد سیل، با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بیان داشت: کار ترمیم جاده‌های خوزستان که عمدتا ترانزیتی هستند و اقتصاد کشور به تردد در این جاده‌ها بستگی دارد در اسرع وقت آغاز می شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: کار ترمیم جاده مسدود شده بستان به چذابه نیز بدون تردید پیش از اربعین حسینی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/م

وارد شدن خسارت به جاده های کشور در سیلاب اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.