مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: ۵۲۰طرح اشتغال نیروگاه خورشیدی تحت عنوان جشن کرامت آفتاب در بردسیر به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  صادقی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:  مراسم جشن کرامت آفتاب ۲۳ خرداد ماه با حضور معاون وزیر نیرو، استاندار و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در شهر لاله زار بردسیر برگزار خواهد شد.

وی توانمندسازی خانواده‌ها را یکی از محوری‌ترین کار‌های کمیته امداد عنوان کرد و افزود: کمیته امداد طرح‌های مختلفی در هر زمینه از جمله احداث گلخانه، برپایی کارگاه‌های تراش سنگ‌های قیمتی و گلیم بافی دنبال می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: استان کرمان به علت کویری بودن از نعمت انرژی خورشید برخوردار است که باید از آن بهره برد.

صادقی عنوان کرد: اجرای طرح انرژی خورشیدی از دو سال قبل با تمام فراز و نشیب‌هایی که داشت توانست ۲۰۰ واحد را وارد مدار کند که هم اکنون ۵۲۰ نیروگاه وارد مدار شده است.

وی بیان داشت: این طرح می‌تواند برای تمامی خانواده‌های تحت پوشش فرصتی مناسب باشد و همچنین ماهیانه نزدیک به میلیون تومان درآمدزایی دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: هم اکنون ۷۲۰ مددجو برق به دولت می‌فروشند.

صادقی، دو منظوره بودن را از مزیت این طرح عنوان کرد و افزود: کسانی که خانه دارند یک سازه حاوی انرژی خورشیدی بر بام منزل آن‌ها نصب خواهد شد وکسانی هم که دارای خانه نیستند یک سوئیت ۵۰ متری به همراه یک پنل انرژی خورشیدی برای آن‌ها احداث خواهد شد یعنی اینکه آن‌ها هم دارای سرپناه و هم منبع درآمد می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین نیروگاه خورشیدی کشور در استان کرمان وجود دارد، تصریح کرد: ۶۰۰ هزار نیروگاه در سال جاری احداث خواهد شد.
انتهای پیام/ی

بیشترین نیروگاه خورشیدی کشور در استان کرمان وجود دارد

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار