رئیس میراث فرهنگی سلسله گفت: به متقاضیان ایجاد رستوران‌های بین راهی و خانه‌های بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان مجوز داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، فیروز میرزایی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلسله گفت: به متقاضیان ایجاد رستوران‌های بین راهی و خانه‌های بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان مجوز داده می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه منطقه اکوتوریسم کهمان یکی از موهبت‌های الهی است که به مردم فهیم و مهمان نواز شهرستان سلسله عطا شده است، اظهار داشت: این منطقه توریستی در کنار کوه‌های برفگیر گرین و سراب‌های زیبایی همچون سراب خاصان، چشمه سار‌ها و باغات گردو و رودخانه خروشان کهمان شرایطی را ایجاد کرده که هر گردشگری برای انتخاب مقصد خود چنین فاکتور‌هایی را مدنظر قرار می‌دهد و همین امر سبب جذب گردشگران غیربومی بسیاری از سایر استان‌های کشور به این منطقه زیبای گردشگری شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های فرماندار سلسله و برخی مدیران شهرستانی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه، بیان کرد: با حمایت‌های شرکت توزیع برق، برق رسانی به نقاط انتهایی این منطقه انجام شده و با همکاری شرکت مخابرات، اکنون هیچ نقطه کوری به لحاظ آنتن دهی اپراتور همراه اول در این منطقه وجود ندارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سلسله با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه برای توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان، اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم رفاهی، تاکنون به ۲۴ نفر متقاضی احداث رستوران بین راهی و ۱۰ نفر متقاضی احداث خانه‌های بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان مجوز داده شده است.

میرزایی با اشاره به آمار گردشگران مناطق گردشگری شهرستان، افزود: در ایام تعطیل روزانه حدود ۲ هزار نفر از از مناطق گردشگری هنام، کهمان و کاکارضا بازدید می‌کنند که قطعاً رونق گردشگری شهرستان در گرو فراهم کردن امکانات رفاهی لازم برای این گردشگران است.

انتهای پیام/ ر

مجوز ایجاد خانه‌های بوم گردی در منطقه نمونه گردشگری کهمان سلسله صادر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.