مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: بحث مرمت آثار تاریخی و همینطور اعتباراتی که برای این مجموعه باید وجود داشته باشد در شأن میراث فرهنگی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،اعتبارات در شأن میراث فرهنگی استان ایلام نیست عبدالمالک شنبه‌زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت:از زمان فعالیت در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در این کار فعالیت می‌کردم.

وی افزود: از زمان ادغام این سه ارگان و تبدیل شدن آن به سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، بخش میراث فرهنگی به لحاظ بودجه‌ای تحت تاثیر بخش‌های دیگر قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: میراث فرهنگی استان ایلام دارای امکانات کافی نیست و این باعث مشکلات زیادی برای این مجموعه شده است.

شنبه‌زاده اظهار کرد: یگان حفاظت تشکیل شده در سازمان‌ها و مجموعه‌ها که برای هر ارگانی فعالیت دارد دارای امکاناتی باید باشد که از آن نگهداری کند برای مثال یگان حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را می‌توان عنوان کرد که بهترین امکانات را دار است در صورتی که یگان حفاظت از میراث فرهنگی در ایلام به دلیل حجم زیاد آثار تاریخیخوبی برای حفاظت از این آثار ندارد.

وی یاداور شد: بحث مرمت آثار تاریخی و همینطور اعتباراتی که برای این مجموعه باید وجود داشته باشد در شأن میراث فرهنگی نیست. باید شأن این حوزه حفظ شود، چون هویت تاریخی و سند و شناسنامه این مرز و بوم است و وظیفه ما حفاظت از آن و نگهداری و سپردن آن به نسل‌های بعدی می‌باشد.

انتهای پیام/با

مشکلات بودجه ای و امکانات میراث فرهنگی استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.