احداث موزه باستان شناسی در استان ایلام

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از احداث موزه باستان شناسی در مرکز استان خبر داد.

احداث موزه باستان شناسی در استان ایلام

 

عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛گفت : با ابلاغ اعتبار ملی به میزان ۳۰۰ میلیون ریال کار مطالعه و طراحی موزه باستان شناسی شهر ایلام آغاز گردید.

او افزود: مطالعه موزه باستان شناسی شامل چند مرحله تکمیل فرم درخواست موزه , انجام مطالعات و تهیه طرح توجیهی موزه مطابق با شرح خدمات تدوین شده , انجام مطالعات و تهیه طرح محتوا و سناریو موزه بر اساس شرح خدمات تدوین شده , انجام مطالعات و تهیه طرح معماری و معماری داخلی موزه بر اساس شرح خدمات تدوین شده می‌باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام اضافه کرد : در استان ایلام حدود ۵ هزار شیء با ارزش تاریخی در گنجینه وجود دارد که در صورت احداث موزه باستان شناسی این اشیاء در موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

او ادامه داد : استان ایلام دارای سه موزه وابسته به میراث فرهنگی می‌باشد و عبارتند از موزه مردم شناسی واقع در قلعه والی، موزه تاریخ کشاورزی واقع در مجموعه جهاد کشاورزی یا کاخ فلاحتی و موزه باستان شناسی که در شهرستان دره شهر واقع شده است.

شنبه زاده افزود : احداث موزه باستان شناسی از مطالبات مردم و مسئولین در سفر دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود که این موزه تحقق یافته و در همین راستا مطالعه و طراحی موزه آغاز گردیده است.

انتهای پیام / غ

موزه باستان شناسی در ایلام احداث می شود.

برچسب ها: میراث فرهنگی ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.