مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ۶۷درصد مردم این استان زیر ۳۰سال سن دارند که از این حیث جوان‌ترین استان کشور است.

۶۷ درصد مردم سیستان و بلوچستان زیر ۳۰سال سن دارندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  رضا راحت دهمرده مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت:۶۷درصد مردم این استان زیر ۳۰سال سن دارند که از این حیث جوان‌ترین استان کشور است.

وی افزود: میانگین سن در گروه‌های مختلف سنی در سیستان و بلوچستان نسبت به میانگین کشور نشان دهنده رده سنی جوان در این استان است.

وی ادامه داد: جمعیت گروه سنی کودک و نوجوان تا ۱۴ سال در سیستان و بلوچستان ۳۸/۳ دهم درصد است که میانگین کشور در این گروه سنی ۲۴ درصد است.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد: میانگین گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال در سیستان و بلوچستان ۲۸/۴ دهم درصد بوده در حالی که میانگین کشوری رقم ۲۵/۱ دهم درصد است.

وی تصریح کرد: میانگین گروه سنی میانسال ۳۰ تا ۶۴ سال در سیستان و بلوچستان ۳۰/۱ دهم درصد بوده در حالی که میانگین کشوری ۴۴/۸ دهم درصد است.

دهمرده اظهار داشت: میانگین سنی افراد ۶۵ سال به بالا در سیستان و بلوچستان ۳/۲ دهم درصد بوده در حالی که میانگین کشوری رقم ۶/۱ دهم درصد است.

وی همچنین درصد جمعیت خانوار‌های دارای جمعیت پنج نفر به بالا را در سیستان و بلوچستان ۳۴/۴۹ دهم درصد عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

سیستان وبلوچستان جوان‌ترین استان کشور است

برچسب ها: ثبت احوال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار