رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش‌و پرورش خراسان شمالی گفت: طی سال تحصیلی آینده ۱۸ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در استان سنجش می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی متقیان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه طرح سنجش کودکان در بدو دبستان از سال ۷۵ در کشور و از سال ۸۳ در استان اجرا می‌شود، گفت: در این طرح بحث دانش آموزان استثنایی و عادی مطرح نیست و باید همه غربالگری شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۸ هزار نفر سنجش می‌شوند، تصریح کرد: والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به مدرسه‌ای که کودک خود را ثبت‌نام کرده‌اند به‌طور الکترونیکی نوبت بگیرند و روز سنجش مدارک موردنیاز را همراه خود ببرند.

وی افزود: با این طرح به بهبود کیفیت آموزش در مدارس کمک می‌شود و دانش‌آموزانی که دیرآموز هستند یا مشکلات یادگیری دارند، شناسایی و به مدیران معرفی می‌شوند تا از افت تحصیلی آن‌ها در آینده جلوگیری شود و یکی از اهداف ما شناسایی این دانش آموزان است.

متقیان گفت: کودکان ازلحاظ شنوایی، بینایی و ید رنگ، گفتاری، جسمی -حرکتی، بهداشتی (قد، وزن و توده بدنی) و آمادگی تحصیلی سنجش می‌شوند.

به گفته وی، اگر کودکی در بحث آمادگی تحصیلی مشکلی نداشته باشد در مرحله نخست تأیید می‌شود و اگر مشکل داشته باشد و نمره حدنصاب را نیاورد به مرحله تخصصی ارجاع داده می‌شود و هیچ نمره‌ای به خانواده‌ها اعلام نمی‌شود.
انتهای پیام/ط


سنجش ۱۸ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.