کاخ سفید این بار از هوپ هایکس و آنی دونالدسون از کارکنان اسبق خود خواست که هیچ مدرکی را در اختیار کمیته قضایی مجلس نمایندگان قرار ندهند.

کاخ سفید مانع همکاری کارکنان سابقش با کنگره شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ سفید بار دیگر به کارکنان سابق خود دستور داد که با تحقیقات کنگره همکاری نکنند.

کاخ سفید این بار از هوپ هایکس (Hope Hicks) و آنی دونالدسون (Annie Donaldson) از کارکنان اسبق خود خواست که هیچ مدرکی را در اختیار کمیته قضایی مجلس نمایندگان قرار ندهند.

درخواست‌های اخیر کاخ سفید از کارکنان سابقش آخرین تلاش‌های آن برای جلوگیری از تحقیقات کمیته قضایی کنگره درباره دونالد ترامپ است.

ترامپ اعلام کرده است که در مقابل هرگونه احضاریه از طرف کنگره برای انجام تحقیقات چندجانبه درباره دولت وی و امور تجاری شخص اش مقاومت خواهد کرد.

جرالد نادلر (Jerrold Nadler) رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان ماه گذشته با ارسال احضاریه‌هایی برای هایکس قدیمی‌ترین دستیار سیاسی دونالد ترامپ و مدیر ارتباطات استراتژیک پیشین کاخ سفید و دونالدسون مشاور پیشین دفتر شورای کاخ سفید از آن‌ها خواست برای ادای توضیحات در برابر این کمیته حاضر شوند. نام این دو نفر بار‌ها در گزارش تحقیقات رابرت مولر (Robert Mueller) آورده شده است.

کاخ سفید اعلام کرده است که از قدرت اجرایی لازم برای جلوگیری از قرار گرفتن اسناد، شواهد و مدارک در دسترس دادگاهها، کنگره و عموم مردم برخوردار است. کاخ سفید اعلام کرده است که این کار را به علت محرمانه بودن فرآیند تصمیم گیری دولت و جلوگیری از هرگونه آسیب به آن انجام می‌دهد.

نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود اینکه کاخ سفید کارکنان اسبقش را از ارائه هرگونه مدرک منع کرده است، اما هایکس با تحویل مدارک مربوط به مبارزات انتخاباتی ترامپ موافقت کرده است. البته قدرت اجرایی رئیس جمهور این مدارک را پوشش نمی‌دهد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان اعلام کرده است که اگر کارکنان کاخ سفید ماه‌ها پیش آنجا را ترک کرده باشند مدارکی که در اختیار دارند دستور اجرایی رئیس جمهور را شامل نمی‌شود.

کاخ سفید همچنین به دونالد مک گان (Donald McGahn) رئیس شورای پیشین کاخ سفید دستور داده است که از ارائه هرگونه مدارک به کمیته قضایی مجلس نمایندگان و حضور در برابر آن خودداری کند.

انتظار می‌رود که مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده درباره احضار مک گان و ویلیام بار (William Barr) دادستان کل آمریکا برای ادای توضیحات رای گیری انجام دهد. ویلیام بار از ارائه متن کامل گزارش رابرت مولر خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار