نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگویی اعلام کرد بر خلاف تصور عمومی کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس، بسیار سریع این رژیم را به رسمیت خواهند شناخت.

نتانیاهو: کشورهای عربی سریعتر از فلسطینی‌ها اسرائیل را به رسمیت می‌شناسندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که کشورهای عربی، تل‌آویو را «متحدی ضروری» برای مقابله با ایران می‌دانند اعلام کرد کشورهای حوزه خلیج فارس بسیار سریع‌تر از فلسطینی‌ها در حال حرکت به سمت اسرائیل و پذیرش «معامله قرن»  هستند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این اظهارات را روز ۱۳ «مه» (۲۳ اردیبهشت) در گفتگو با «دیوید هریس» مدیر کمیته یهودیان آمریکا بیان کرده بود اما روز دوشنبه برای نخستین بار انجمنی در واشنگتن اظهارات او را منتشر کرد.

نتانیاهو درباره عجله کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادعا کرد: «آنها دیگر اسرائیل را دشمن خود نمی‌دانند بلکه متحدی ضروری در برابر ستیزه‌جویی ایران می‌دانند».

او با اشاره به اشتیاق کشورهای عربی به خرید فناوری‌های امنیتی رژیم صهیونیستی افزود: «در بسیاری جهات کشورهای عرب بسیار سریعتر از فلسطینی‌ها به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند، اما فلسطینی‌ها تلاش دارند تا مانع این روند عادی‌سازی شوند».

به ادعای نتانیاهو «برخلاف تصور عمومی و سنتی، این کشورهای عربی هستند که فلسطینی‌ها را به سمت صلح با اسرائیل حرکت خواهند داد و نه برعکس». وی همچنین افزود: «این روند عادی‌سازی روابط همین الان رخ نمی‌دهد، بلکه گام به گام انجام می‌شود».

علی‌رغم خوشبینی نتانیاهو به اجرای طرح ضدفلسطینی «معامله قرن»، روزنامه واشنگتن پست آمریکا اخیراً فاش کرد مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی در گفتگویی رسماً اعلام کرده است: «هیچ ضمانتی وجود ندارد که ما قادر باشیم گره مناقشه اسرائیلی- فلسطینی را بگشاییم.طرح معامله قرن تقریبا غیرقابل اجراست و ممکن است با استقبال مواجه و در نهایت پذیرفته نشود.»

طرح موسوم به معامله قرن طرح ضدفلسطینی دولت ترامپ برای حل‌وفصل نهایی مناقشه اسرائیلی-فلسطینی است. بنابر جزئیات رسانه‌ای‌شده، این طرح کاملا به سود رژیم صهیونیستی و به ضرر آرمان مردم فلسطین است.

عربستان و امارات از حامیان اصلی این طرح آمریکایی علیه آرمان فلسطین، در حال اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان و دیگر کشور‌های عرب منطقه برای پذیرش طرح معامله قرن دولت ترامپ هستند. گروه‌های مقاومت منطقه از مخالفان جدی این طرح آمریکایی‌اند.

پس از تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت‌شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس، روابط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آمریکا تیره شد، به حدی که محمود عباس گفت «قدس فروشی نیست» و وعده داد «هرگز طرح صلح آمریکا» را نخواهد پذیرفت. وی همچنین تأکید کرد «معامله قرن دونالد ترامپ، مشت محکمی به قرن کنونی است و ما هرگز آن را نخواهیم پذیرفت».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار