مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۰ میلیارد ریال مالیات وصول شد، گفت: ۷۰ درصد درصد مشاغل حقیقی استان مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شامگاه یکشنبه نشست بررسی مشکلات اصناف گچساران با حضور نماینده گچساران، مدیرکل امور مالیاتی استان، شهردار، مسوولان شهرستان و اصناف گچساران در سالن کنفرانس فرماندار گچساران برگزار شد.

در این نشست مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۱۰ میلیارد ریال مالیات سال گذشته از شرکت‌ها و صاحبان مشاغل در گچساران وصول شد، گفت: از این میزان مالیات ۱۷۰ میلیارد ریال از شرکت‌ها و ۴۰ میلیارد ریال از مشاغل در این شهرستان وصول شد.

محمدعلی غفاری با بیان اینکه هرگونه معافیت مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی است، ادامه داد: ۷۰ درصد مشاغل حقیقی استان مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود، اما این اشخاص در صورت ثبت نکردن اظهارنامه مالیاتی مشمول جریمه و پرداخت مالیات خواهد شد.

وی همکاری با فعالان اقتصادی را اولویت کار ماموران مالیاتی دانست و گفت: واحد‌های کسب وکار ضمن پر کردن اظهارنامه مالیاتی باید برای شفافیت و عدالت مالیاتی دفتر حساب و کتاب داشته باشند.

این مسوول از حسن نیت و اعتماد و تعامل اتاق اصناف و بازار نسبت به مجموعه مالیاتی تقدیر کرد و گفت: هرگونه تعدیل و بخشودگی مالیاتی بر اساس قانون خواهد بود و عدول از قانون برای ماموران مالیاتی ممکن نیست همانطور که اجحاف مالیاتی پذیرفته نیست.

غفاری ادامه داد: اشخاص حقیقی تا پایان خرداد و اشخاص حقوقی تاپایان تیرفرصت دارند نسبت به ثبت اظهارنامه مالیات سال ۹۷خود در سامانه مالیاتی اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر فعالان اقتصادی نسبت به اظهار نامه مالیاتی اقدام نکنند از معافیت ها‌ی مالیاتی محروم و مشمول جریمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته مبلغ ۱۷ میلیارد تومان مالیات دریافت کرده ایم که ۳۰ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان پرداخت شد، عنوان کرد: ما همواره کمک کرده ایم به گونه‌ای که ۳۰ نفر از همکاران ما هم اکنون توسط سازمان بازرسی احضار شده‌اند.

انتهای پیام/ط

بیشتر مشاغل حقیقی کهگیلویه و بویراحمد مشمول پرداخت مالیات نمی‌شود

برچسب ها: مالیات ، مشاغل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.