مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت: جامعه در صورتی خود را ملزم به حفظ محیط زیست می‌دانند که ضرورت آن را دریابند .

جلب مشارکت‌های همگانی در حفظ محیط زیست ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  امین الله بالین پرست هنرمند هم استانی،  با اهداء دومین اثر هنری خود از مواد بازیافتی به محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد ، برای کارکنان این مجموعه گرمی، صمیمت و احساس مسئولیت بیشتری از حس همراهی دوستداران محیط زیست را به ارمغان آورده است.

محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از اقدام این هنرمند هم استانی گفت: یک جامعه زمانی می‌تواند از سطح مطلوبی از دانش، رفاه و آسایش برخوردار باشند که بتواند محیط زیست خود را حفظ نماید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد آموزش برای جوامع مختلف در راستای جلب مشارکت همگانی برای حفظ محیط زیست را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه در کشور ما اخیرا" مفاهیم زیست محیطی از پایه و به شکل مناسبی در کتاب‌های درسی گنجانده شده و این امید را داریم که با ایجاد آموزش در بین نونهالان و حساسیت در بین بزرگسالان بتوانیم مردم را در حفظ محیط زیست سهیم کنیم.

وی افزود: آموزش علاوه بر شیوه رسمی و از طریق نهاد‌های دولتی از قبیل: آموزش و پرورش و آموزش عالی، می‌تواند به شکل غیررسمی هم انجام شود.

جعفری نژاد به نقش هنرمندان، ورزشکاران و چهر‌های قابل قبول درراستای حفظ محیط زیست و آموزش‌های همگانی اشاره کرد و گفت: امروزه دولت‌ها و نهاد‌های بین‌المللی مانند یونسکو تلاش‌های زیادی برای آگاهی‌رسانی و آموزش عمومی در خصوص محیط زیست انجام می‌دهند و دراین راستا با به کارگیری افراد و چهره‌های مشهور و البته محبوب مانند ورزشکاران، بازیگران و سیاستمداران از روش‌های بسیار موثر در زمینه آموزش حفظ محیط زیست به شمار می‌رود.

وی افزود: برای حفظ محیط زیست، علاوه بر دولت‌ها لازم است همه افراد برای تغییر و بهبود سبک زندگی خود تلاش کنند. این تلاش ممکن است تصمیم یک بانوی خانه‌دار برای کاهش اتلاف آب هنگام شست‌وشوی ظروف باشد، یا تصمیم یک مدیر ورزشی برای نصب آبخوری‌های فشاری برای کاهش استفاده از لیوان‌های پلاستیکی و یا وضع مالیات بر نوشیدنی‌هایی که در شیشه‌های غیرقابل بازیافت عرضه می‌شوند توسط دولت‌ها، ویا ممکن است یک هنرمند از توان هنری خود برای حفظ محیط زیست کمک کند.

گفتنی است طی سال جاری این دومین اثر هنری این هنرمند هم استانی از موارد بازیافتی و اهدایی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوده است.

 انتهای پیام/غ

ثقدیم اثر هنرمند هم استانی به سازمان محیط زیست

برچسب ها: محیط زیست ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.