وزیر اطلاعات گفت: اندیشه امام دشمن را سنگر به سنگر به عقب رانده و دچار استیصال کرده است؛ پرچمی که امام راحل برافراشت از هر زمان دیگری بر افراشته‌تر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی عصر امروز در مصلی مهدیه امام خمینی برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در این مراسم، اظهار کرد: امروز به یاد بزرگمردی هستیم که جزء استثنائات بوده و رحلت او مصداق این حدیث پیامبر است که رحلت یک عالم جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه امام از جنبه‌های مختلف سرآمد بوده و می‌درخشید، گفت: امام از کمالات خاص خود برخوردار بوده و در زمینه‌های مختلف علمی، برجسته بود.

علوی افزود: از خصوصیات امام این بود که تنها به طرح ایده ولایت فقیه اکتفا نکردند بلکه در عمل برای اجرای آن قدم‌های بزرگی برداشتند در حالی که می‌دانستند مسیر ساده‌ای نیست و رژیم سابق برای بقای خود، دست به هر جنایتی می‌زند.

وی اظهار کرد: خداوند، بندگان خالص خود را یاری می‌کند، اما نصرت خداوند در نقطه صفر امید به غیر خدا است؛ امام راحل، به پیروزی خود ایمان داشت چرا که خداوند به نصرت بندگان خود وعده داده است؛ امام با این ایمان، وارد عملی کردن نظریه ولایت فقیه و تاسیس جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: امام خمینی در دو مرحله دعوت به مبارزه کرد که در هر دو مرحله شرایط داخلی و خارجی فراهم نبود؛ نخست در سال ۴۲ و دیگری در سال ۵۶ که نیرو‌های دانشگاهی، بازاریان، علما، سیاسیون و آمادگی لازم برای مبارزه را نداشتند.

علوی با بیان اینکه امام در سال ۴۲ با درایت و هوشمندی به تدریج علما و اقشار مختلف مردم را برای وحدت و مبارزه فراخواند، افزود: هنگامی که امام پرچم مبارزه را برافراشتند و خطر بزرگی را متحمل شدند، موجی در کشور به راه انداخته شد و حماسه ۱۵ خرداد رقم خورد که زمینه انقلاب را فراهم کرد.

وی گفت: شرایط خارجی نیز در آن زمان به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود و هر حکومتی وابسته به یکی از دو بلوک بود؛ امام راحل از همان ابتدا از هر دو اعلام برائت کرد و گفت امروز مبتلا به آمریکا هستیم و رئیس جمهور ان بین مردم جهان، منفورترین شخص است.

علوی با بیان اینکه رهبری امام خصوصیات خاص خود را داشت، اظهار کرد: سال ۵۶ شاه همه گروه‌های مسلحانه را سرکوب کرده بود و کسی داعیه دار مبارزه مسلحانه نبود، دو ابر قدرت غرب و شرق نیز حامی شاه بودند و شاه در بعد خارجی مخالف نداشت؛ در داخل نیز بسیاری از مبارزان تبعید شده بودند و خففان شدیدی حاکم بود به طوری که مراکز مطالعاتی تاکید می‌کردند تا ۲۵ سال، خطری شاه را تهدید نمی‌کند.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: نگاه امام به قدرت مردم بود و ارتش را متعلق به مردم می‌دانست و دست به مبارزه مسلحانه نزد لذا در سال ۴۳ ارتش را همچون علما مورد خطاب قرار داد و از آن‌ها برای نجات کشور و خارج کردن آن از سلطه استکبار خارجی دعوت کرد.

وی با بیان اینکه امروز عمق استراتژیک انقلاب اسلامی، پهنه وسیعی را در بر می‌گیرد، گفت: اندیشه امام دشمن را سنگر به سنگر به عقب رانده و در برابر ایران دچار استیصال کرده است؛ پرچمی که امام راحل برافراشت از هر زمان دیگری بر افراشته‌تر است.

 

انتهای پیام/پ

 

سفر وزیر اطلاعات به اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.