رییس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : ارزش ذاتی گام‌های ﻣﺆثر سوادآموزی مشهود و نمایان است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،فرزانه سیفی‌تبار رییس اداره سوادآموزی استان کرمانشاه گفت : ارزش ذاتی اقدامات و گام‌های تاثیرگذار در ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی در سطح شهرستان‌ها، نواحی، مناطق و جامعه هدف ۱۰ الی ۴۹ سال عیان، مشهود و نمایان است.

وی گفت : سال گذشته با اجماع همه‌جانبه‌ی دستگاه‌های مرتبط، حمایت‌های ارزشمند استاندار محترم به عنوان رئیس شورای پشتیبانی و هدایت هدفمند مدیر کل ساعی و پرتلاش آموزش و پرورش استان و اصحاب تعلیم و تربیت، موفقیت‌های خاصی در عرصه‌های مختلف سوادآموزی حاصل گردید که تاثیرات شگرف آن در کاستن از آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، احیا و ارتقای رونق تولید در مراکز یادگیری محلی را به ارمغان آورده است.

رییس اداره سوادآموزی استان نتایج ارزیابی که در سال گذشته در مجموع امتیازات مربوط به کل شاخص و آیتم‌های تاثیرگذار حوزه سوادآموزی اعلام گردید را رتبه خوب و قابل تقدیر اعلام نمود و تاکید داشت : این مهم نتیجه برنامه‌ریزی و ماحصل اجرای برنامه‌های ریشه‌ای و عملیاتی نمودن سیاست‌هایی است که مورد توجه و اجماع استانی قرار داشت، ضمن اینکه در ﻣﺆلفه تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف و با سواد نمودن بی‌سوادان و کم‌سوادان در ۶ مرحله پیاپی معاونت سوادآموزی استان با همکاری و تلاش‌های جهادی آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق موفق گردید رتبه اول را در بین استان‌های کشور احراز نماید.

این مقام ﻣﺴﺆول تشریح کرد: با اینکه در برخی از شهرستان‌ها و مناطق در اثر زلزله ویرانگر سال ۹۶ زیرساخت‌های آموزشی شرایط مطلوب را دارا نبودند؛ اما با مدیریت بحران بعد از وقوع زلزله و بسیج همه امکانات برنامه‌های سوادآموزی احیا و فرایند جذب، نگه‌داشت، آموزش و ارزشیابی ادامه پیدا کرد به نحوی که حجم تخصیصی در سال گذشته در مجموع دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال بیش از ۱۰۵ درصد محقق گردید.

وی افزود: علاوه بر آموزش سواد پایه، بر اساس اساسنامه سازمان نهضت سوادآموزی و با توجه به نیاز جامعه، طرح کلید بهشت (آموزش عملی نماز) در سطح استان با کیفیت و رضایت خاطر در بین سوادآموزان دوره انتقال با موفقیت انجام پذیرفت، کما اینکه طرح ارزشمند icdl (آموزش عملی رایانه) در نواحی سه‌گانه آموزش و پرورش شهر کرمانشاه اجرایی شد.

سیفی‌تبار ادامه داد: از اقدامات مهم حوزه معاونت سوادآموزی در سال گذشته تحقق عدالت آموزشی و تمرکز آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان در مناطق روستایی عشایر، حاشیه شهر‌ها و جامعه هدف بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام (ره) و ندامتگاه‌ها بود که با اجرای طرح ارتقای سطح سواد و آموزش زنان و دختران روستایی و عشایر برای اولین بار در استان تکمیل گردید.

رییس اداره سوادآموزی اجرای موفق طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتاب و کتابخوانی، مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری و حمایت از کالای ساخت ایران با پوشش حداکثری سوادآموزان و گسترش آموزش در مراکز یادگیری محلی با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مشارکت‌پذیر را از شرایط ایجاد شده و برجسته در سال گذشته ذکر کرد.

وی در پایان اذعان داشت: برنامه‌ها، اهداف و سیاست‌های سال جاری همانند امورات سال گذشته با حمایت کلیه ظرفیت‌های موجود پیگیر، اجرا و محقق می‌گردد .

 

 

انتهای پیام/د

گام‌های تاثیرگذار در ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.