معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گفت : همه سازمان‌ها در پی آن هستند که منابع محدود خود را برای رفع نیاز‌های متنوع و رو به افزایش صرف کنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشاءالله پروین معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گفت : همه سازمان‌ها در پی آن هستند که منابع محدود خود را برای رفع نیاز‌های متنوع و رو به افزایش صرف کنند، بنابراین یکی از مهمترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی است.

وی گفت : یکی از مهمترین و عمده‌ترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی است.

این مقام ﻣﺴﺆول تصریح کرد: برنامه‌ریزی، اهداف همه فعالیت‌ها و تلاش‌های گروهی را مشخص می‌کند و نحوه دست‌یابی به آن اهداف را طرح‌ریزی می‌کند تا مدیران بتوانند تشخیص دهند که باید از چه ساختار سازمانی استفاده کنند و برای هر شغل و جایگاه چه نوع نیروی انسانی را با چه تخصص‌هایی به کار گیرند و کدام سبک مدیریت و سرپرستی را مورد استفاده قرار دهند.

پروین افزود: برنامه‌ریزی زیربنای مدیریت است. به این معنی که فرایند برنامه‌ریزی ماهیتی پویا دارد و با توجه به تغییر میزان اطلاعات قابل دسترسی، تجدید نظر در برنامه‌های تنظیم شده، امری بسیار منطقی است.

وی گفت: لازم است در مقاطع زمانی معین برنامه‌های قدیمی کنار نهاده شود و برنامه‌های جدیدی جایگزین گردد، به این ترتیب تغییر و اصلاح مستمر برنامه‌ها، موجب پویایی و انعطاف‌پذیری در برنامه‌ریزی می‌شود.

ماشاءالله پروین عنوان کرد: از آن جا که امروزه منابع انسانی با ارزش‌ترین عامل تولید و مهمترین سرمایه هر سازمان است، یکی از مهمترین و عمده‌ترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی است. عامل مهم برای وجود برنامه‌ریزی منابع انسانی، برنامه‌ریزی جهت نیل به نیاز‌های مهارتی، آموزشی و در نهایت بهسازی منابع انسانی است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان موثرترین راه دست‌یابی به مزیت رقابتی در شرایط فعلی را کارآمدتر کردن کارکنان سازمان‌ها از طریق ارتقای دانش و بهسازی آنان دانست و افزود: آنچه که در راستای توسعه منابع انسانی اهمیت دارد، این است که بهبود منابع انسانی تنها با آموزش‌های فنی و تخصصی حاصل نمی‌شود بلکه با اعمال مدیریت استراتژیک در قلمرو مدیریت منابع انسانی امکان‌پذیر خواهد بود.

پروین در خاتمه گفت: باتوجه به اینکه منابع انسانی، منبع استراتژیک برای سازمان‌ها محسوب می‌شود، این منابع جزء مهم و لاینفک مباحث برنامه‌ریزی است. از عمده‌ترین عواملی که موجب نگرش جدید در برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی شده است، روند تغییرات و دگرگونی‌های تکنولوژیک، اجتماعی و اقتصادی در محیط داخلی و خارجی سازمان‌ها است که همواره با آن مواجه‌اند.

 

 

انتهای پیام/د

یکی از مهمترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.