معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۴۰ سایت حشره شناسی آئدس در پی طغیان تب دانگ در مناطقی از کشور پاکستان در نقاط مرزی زیر پوشش این دانشگاه فعال شد.

۴۰ سایت حشره شناسی ناقل بیماری تب دانگ در نقاط مرزی سیستان و بلوچستان فعال شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: در چند روز اخیر مواردی از بیماری تب دانگ در منطقه تربت پاکستان شیوع پیدا کرده که بلافاصله کمیته پیشگیری از بحران در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تشکیل و با هدف تشدید مراقبت از بیماری‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: این دانشگاه در صورت بروز هرگونه بحرانی در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان آماده ارائه خدمات سلامت به مردم استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در سال‌های اخیر موارد متعدد طغیان بیماری دنگ و چیکونگیا از کشور پاکستان گزارش شده است بیان کرد: با هدف پیشگیری از انتقال بیماری به داخل کشور نشست‌هایی با مسئولان فرودگاه در زمینه تشدید اویتراپ گذاری و بررسی‌های حشره شناسی بویژه هواپیمایی وارده از خارج برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: تب بالا، سردرد شدید و ناگهانی، بثورات پوستی، و خونریزی از علائم بیماری تب دنگ است که از طریق گزش و خونخواری پشه‌های آئدس از یک فرد بیمار به دیگران منتقل شود.

طباطبایی بیان کرد: پشه‌های آئدس پس از گزش افراد مبتلا آلوده شده و در گزش‌های بعدی موجب ابتلاء سایر افراد می‌شود.

انتهای پیام/ع

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آماده ارائه خدمات سلامت به مردم استان

برچسب ها: علوم پزشکی ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار