نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر شناسنامه ضد استعماری در جنوب و پایتخت استعمارستیزی ایران است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری یکشنبه شب در هفدهمین یادواره ۱۴ شهید روستای درازی و گرامیداشت شهدای گمنام شهرستان دشتی افزود: بوشهر در سال ۹۳۶ هجری قمری با حمله پرتغالی‌ها رو به رو شد و این استان چهار بار مورد حمله انگلیسی‌ها قرار گرفته، اما هر بار مردم این استان بر اساس مکتب اهل بیت در برابر مهاجمان مقاومت کردند.

وی تاکید کرد: عظمت استان بوشهر به سبب نفت، گاز و منابع سرزمینی نیست بلکه افتخار و اقتدار استان به واسطه مردمان ولایتمدار، شجاع، استعمار و استکبار ستیز است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: رئیسعلی دلواری و همرزمانش با فتوای علمای منطقه همچون آیت‌الله بلادی و مجتهد برازجانی و دیگر علما در مقابل استعمار انگلیس ایستادند و آنان را شکست دادند.

آیت‌الله صفایی بوشهری روستای درازی دشتی را نماد فرهنگ، ولایت‌مداری، جهاد و شهادت دانست و تصریح کرد: استان بوشهر به تاریخ گهربار، مردم شجاع ودلیر خود افتخار می‌کند.

در این آیین که در حسینیه ثارالله روستای درازی برگزار شد، ضمن روایتگری سید ناصر حسینی نویسنده کتاب «پایی که جایی ماند»، در وصف شهدای والامقام و اهل بیت (ع) با حضور خانواده‌های معظم شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و جانبازان مداحی شد.

انتهای پیام/ک

استان بوشهر به تاریخ گهربار، مردم شجاع ودلیر خود افتخار می‌کند

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.