رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری، مکزیک را سوء استفاده کننده از منافع آمریکا متهم کرد.

ترامپ: مکزیک از آمریکا سوء استفاده می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه در پیامی توئیتری بار دیگر مکزیک را هدف حملات لفظی خود قرار داد.

ترامپ در این پیام توئیتری هشدار داد در صورتی که هیچ اقدامی برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به آمریکا صورت نگیرد، تعرفه‌های تجاری شرکت‌های مکزیکی را تهدید می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: مردم سال‌ها گفته اند که ما باید با مکزیک مذاکره کنیم. مشکل اینست که مکزیک یک سوء استفاده کننده از آمریکا است، می‌گیرد، اما هرگز نمی‌دهد. دهه هاست که اوضاع به این شکل بوده است.

ترامپ در ادامه این توئیت افزود: آن‌ها تهاجم به کشور ما را از طریق قاچاقچیان مواد مخدر، کارتل‌ها، کایوت‌ها (اصطلاحی که برای قاچاقچی‌های انسان از آمریکای لاتین به آمریکا استفاده می‌شود) و قاچاقچیان انسان و مهاجران غیرقانونی، که به آسانی قادر به انجامش هستند را متوقف کنند یا اینکه بسیاری از شرکت‌ها و مشاغل ما که به طرز احمقانه‌ای اجازه انتقال به مرز جنوبی را دریافت کردند، از طریق مالیات (تعرفه) به آمریکا بازگردانند خواهند شد.

رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم دارد به منظور فشار بر مکزیک در راستای مقابله با مهاجران آمریکای مرکزی که قصد عبور از مرز‌های آمریکا را دارند، بر همه واردات مکزیک ۵ درصد تعرفه اعمال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار