پلیس گناوه میان موتورسواران کلاه ایمنی توزیع کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه در حاشیه برنامه توزیع کلاه ایمنی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: بیش از ۲۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان وجود دارد که صاحبان بیشتر آن‌ها کلاه ایمنی، گواهینامه و بیمه نامه ندارند.

سرهنگ حسین احمدی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد نیمی از قربانیان سوانح رانندگی درون شهری در دو ماه امسال، موتوسواران بوده‌اند.

وی ادامه داد: بیشتر موتوسواران احساس نمی‌کنند موتورسیکلت وسیله نقلیه است و باید از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنند و تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز و حرکت خلاف جهت را زیاد مرتکب می‌شوند.

فرمانده انتظامی گناوه، هدف از توزیع کلاه ایمنی را بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب به موتورسواران عنوان کرد و گفت: سر مهم‌ترین عضو بدن است که گاه با کمترین ضربه دچار صدمات جبران ناپذیر می‌شود.

سرهنگ احمدی بیان کرد: علاوه بر توزیع کلاه ایمنی، به طور مستمر برنامه‌های آموزشی در مدارس، مساجد و اداره‌ها برای بهبود فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برگزار می‌کنیم تا رعایت قوانین نهادینه شود.

وی تاکید کرد: برای توجه بیشتر موتوسواران به استفاده از کلاه ایمنی از همکاران خواسته‌ایم اگر موتورسواری کلاه داشت، اما مدارکش ناقص بود، وسیله‌اش را توقیف نکنند.

انتهای پیام/ک

بیشتر موتورسواران کلاه و مدارک ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.