فوق تخصص ریه گفت:نارسایی تنفسی درمیان افراد سیگاری که از سنین نوجوانی شروع به استعمال دخانیات می‌کنند بیشتر است.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فوق تخصص ریه گفت: علم پزشکی و آمار میدانی تایید کرده است که بیش از ۹۰ درصد افرادی که سرطان ریه دارند به دلیل مصرف دخانیات و سیگار بوده است از اصلی‌ترین تاثیرات توتون و مواد دخانی بر سیستم تنفسی افراد ایجاد التهاب در راه‌های هوایی است. این راه‌های هوایی مستعد عفونت‌های بعدی و ایجاد بیماری انسدادی تنفسی (نارسایی تنفسی یا COPD) در دراز مدت می‌باشد.

علی معینی  افزود: نارسایی تنفسی درمیان افراد سیگاری که از سنین نوجوانی شروع به استعمال دخانیات می‌کنند بیشتر است، اما به فاکتور‌های دیگری مثل حجم میزان ماده‌ای که استفاده می‌کنند و همچنین عوامل ژنتیکی افراد نیز بستگی دارد.

 فوق تخصص ریه  گفت:  بیشترین کسانی که در معرض این مشکلات هستند سیگاریان غیر فعال می‌باشند، اشخاصی که در خانواده‌هایی با افراد سیگاری زندگی می‌کنند حتی در صورت عدم مصرف دخانیات در معرض شدید مشکلات تنفسی و به خصوص سرطان ریه می‌باشند.

وی با اشاره به کاهش سن مصرف دخانیات در کشور و حتی در جهان گفت: پایین آمده سن مصرف دخانیات معلول بالا رفتن میزان مصرف دخانیات می‌باشد. اما آمار به خصوص و کاملی در این زمینه وجود ندارد چرا که به دست آوردن داده‌های موثق در این باره نیازمند بررسی‌های میدانی و جامع‌تر می‌باشد.

انتهای  پیام/ز


بیش از ۹۰ درصد افرادی که سرطان ریه دارند به دلیل مصرف دخانیات و سیگار بوده است

برچسب ها: اعتیاد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.