مدیرجهاد کشاورزی فنوج گفت: سالانه از سطح ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان ۲۰ هزار تن یونجه برداشت می‌شود.

سالانه ۲۰ هزار تن یونجه در فنوج برداشت می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد اکرم هودیانی مدیر جهاد کشاورزی فنوج اظهار داشت: شرایط اقلیمی، آب و هوای مساعد و زمین‌های حاصلخیز سبب برداشت حدود ۴۰ تن یونجه در هر هکتار از مزارع کشاورزی فنوج شده است.

وی با اشاره به اهمیت یونجه در بخش دامداری در کاهش فشار بر مراتع افزود: تولید یونجه مورد نیاز دام، فشار دام‌ها بر مراتع را کاهش می‌دهد و به دنبال آن موجب کاهش فرسایش خاک و حفظ پوشش گیاهی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فنوج از مبارزه ملخ صحرایی در سطح بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد و گفت: مبارزه با آفت ملخ صحرایی با عزم جدی در این شهرستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ملخ‌ها در مراتع فنوج با تلاش شبانه روزی تحت کنترل است گفت: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده هر گونه از این آفت در مزارع خود مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن مبارزه با آن انجام شود.

شهرستان فنوج دارای پنج هزار هکتار زمین زراعی و باغات میوه است که خرما، مرکبات، باقلا و یونجه عمده محصولات بخش کشاورزی آن را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ع

مبارزه با آفت ملخ صحرایی درفنوج در حال انجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار