مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوای مساعد و زمین‌های حاصلخیز این شهرستان سبب شده تا محصول یونجه سالانه ۱۵ تا ۱۷ چین در این منطقه برداشت شود.

یونجه در ایرانشهر هر سال ۱۵ تا ۱۷ چین برداشت می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجیدفیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش از سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به کشت یونجه اختصاص دارد بطوریکه این سطح ۲۰ درصد از اراضی زراعی شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوای مساعد و زمین‌های حاصلخیز شهرستان ایرانشهر سبب شده تا سالانه بیش از ۷۵۰ تن یونجه در ایرانشهر برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر با اشاره به اینکه یونجه کشت شده در ایرانشهر از رقم محلی و دارای کیفیت مناسبی است، تصریح کرد: پرورش دام سبک و سنگین به دلیل علوفه کافی در این شهرستان رو به افزایش است بطوری که بیش از ۲۳۰ هزار راس دام سبک و ۲۸ هزار راس دام سنگین در ایرانشهر نگهداری می‌شود.

وی گفت: بیش از ۸۰۰ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت یونجه در این شهرستان مشغول به کار هستند.

فیاضی اظهار داشت: ۵۰ درصد یونجه ایرانشهر به صورت خشک برای غذای دام‌ها به سایر استان‌های کشور از جمله خراسان جنوبی، شمالی و رضوی ارسال می‌شود.

ایرانشهر با ۳۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی و ۱۷ هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.

انتهای پیام/ع

یونجه در ایرانشهر هر سال ۱۵ تا ۱۷ چین برداشت می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار