منوچهری گفت:با توجه به بارش مطلوب خرید تضمینی گندم امسال سمنان ۱۱۵ هزار تن پیش بینی می شود.

میزان خرید تضمینی گندم بیش از ۳۰ درصد افزایش می یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدباقر منوچهری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با اشاره به اینکه این میزان از تولید گندم در سال زراعی جاری در سمنان بی سابقه است،گفت: امسال میزان خرید تضمینی گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش می یابد.

وی هم چنین از قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۹۸-۹۷ خبر داد وافزود: قیمت این محصول به صورت تضمینی امسال با درصد کمی افزایش به ازای یک کیلوگرم ۱۷ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.

منوچهری با بیان اینکه افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با توجه به افزایش قیمت ارز و گرانی مواد اولیه تولید چندان برای کشاورزان صرفه اقتصادی ندارد ادامه داد: دولت برای سال زراعی آینده باید به طور حتم برای افزایش قابل توجه قیمت خرید تضمینی گندم اقدام کند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان تصریح کرد: اکنون برداشت و خرید تضمینی گندم در برخی از مناطق غرب سمنان آغاز شده است و با توجه به متفاوت بودن اقلیم استان روند برداشت این محصول راهبردی تا اوایل مرداد ادامه می یابد.

انتهای پیام / گ 

خرید تضمینی گندم امسال سمنان ۱۱۵ هزار تن پیش بینی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار